Baby kan niet kakken?

• Wat nu weer denk ik...

Onze zoon heeft al meer dan 24u niet gekakt. Dat is niet van zijn gewoonte want anders kakt hij 5 keer per 24u. De laatste dagen is het wat onregelmatiger maar vandaag sinds gisterenavond 18u NIETS.

En na iedere voeding heeft hij last, hij trekt rood, duwt zo hard dat er weer eten uit komt... windjes komt er uit en we horen veel broebelen in zijn buikje.

Heef iemand hier ervaring mee? Moet ik mij zorgen maken? want ik lees op internet wel dat dit kan dat baby's soms een week niet kakken...???

Ik durf bijna niet meer naar de kinderarts gaan. Ik ben de voorbije 2 weken al 2 keer geweest owv verborgen reflux en nu dit.

Het is al altijd al iets geweest. Bij de geboorte had ik geen melk waardoor hij ondervoed was, dan huilachten van 22u tot 6u, dan weigerde hij 2 weken de borst, dan ik 3 borstontstekingen na elkaar, dan reflux en medicatie gehad, de dosis was te weinig dus de week nadien weer naar kinderarts met de reflux ....en nu... nu kan die plots niet kakken!!! Pfff, tmoet me even van het hart want ik begin echt 'op' te geraken...
  • Oef, na 40 uur!!! kwas een beetje in paniek.. disappointed.gif
  • mams, welke medicatie geef je voor reflux? Kan eventueel zijn dat hij hiervan geconstipeerd raakt. Desnoods toch naar de kinderarts gaan zodat hij ook iets kan voorschrijven voor de stoelgang.
  • Oef, wat een opluchting - voor allebei wink.gif .
    Gaat het ondertussen al wat beter? Ik herinner me je topics van een paar weken geleden nog. Maar idd, kan van medicatie (of verandering van voeding?) komen. Lastig hé!
  • Hier ook verstoppingen en krampen door refluxmedicatie.
  • Aan de voeding kan het niet liggen aangezien ik volledig borstvoeding geef en niets pikant gegeven heb, geen uien, geen kool,...

Het is beter nu, hij heeft vandaag al 3 keer gekakt, maar het proces er naartoe is wel lastig en pijnlijk voor hem.

Ik geef omeprazole voor zijn reflux. Gaviscon ben ik moeten 3 weken geleden moeten stoppen omwille van constipatie.
  • Hey mams, blij dat het gelukt is smile.gif je kan evt glycerinesuppo's in huis halen.

Als je merkt dat hij hard probeert, maar het niet lukt, gewoon een suppo geven, maakt de stoelgang wat malser. Meestal is het dan een kwestie van minuten wink.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld