Baby hoest- dilemma

• Ik zit met een dilemma over onze kleine meid en weet niet goed wat ermee te doen.
    Eerst en vooral, misschien belangrijk, ze is een prematuurtje geweest en is dus zeer gevoelig aan de longen. Ze krijgt vaccin voor RSV en heeft tot hiertoe ook nooit positief ervoor getest.
    Maar ze is nu al maanden aan het reutelen en hoesten. We zijn al regelmatig bij de kinderarts geweest en dan gaat het weer over, het ziek zijn toch.
    Ze blijft alleen regelmatig met een reutelende ademhaling zitten, en als ze dan eens goed hoest dan komt dat los en dan is het weer voor eventjes ok. Ook als ze wakker wordt s morgens is het eerste wat ze doet eens goed hoesten.
    Ze heeft al aerosol gehad maar ik had niet het gevoel dat het echt verbeterde, want de slijmen zitten wel los, ze moet gewoon keertje hoesten.

Ik twijfel nu of ik toch niet nog eens naar de kinderarts moet gaan ja of nee. probleem is dat ze elke keer ziek wordt van in de wachtzaal de zitten.Andere ( zieke) kindjes zitten al snel aan haar kinderwagen, ik probeer dan wel om ze uit de buurt te houden, maar meestal ben ik net te laat.
    Punt is, ze is nu niet ziek, ze eet super goed, komt goed bij, is heel vrolijk, slaapt door en ze lijkt zelfs ook niet echt last te hebben van die hoest.
    Ik weet dat kindjes soms ook hoesten van reflux, heeft ze vroeger ook gehad. Maar ben met de gaviscon en het indikken gestopt omdat ik niet het gevoel had dat het nog uithaald.

wat denken jullie dat ik moet doen?
  • Als ze zelf geen last lijkt te hebben en voor de rest vrolijk is en goed eet, zou ik het risico niet nemen van haar extra te belasten door in de wachtzaal te gaan zitten.
  • Hoe oud is je dochter?

Je zal dat alleen zelf kunnen uitmaken hoor... Ik zou voor een hoestje nooit naar de kinderarts gaan, maar mijn kinderen zijn gewoon op tijd geboren en hebben een sterke gezondheid.

Als je je er niet op je gemak bij voelt, kan je naar de KA... better safe than late.
  • oeps ja vergeten. ze is dus 9 maand nu ( 6 maand teruggerekend door haar vroeggeboorte)
  • dag sara,

Ik zou wel terug gaan bij de kinderarts. Misschien een andere dan je gewoonlijk bijgaat, om eens een andere mening te hebben. Jouw verhaal doet mij ook denken aan ruflux. Mijn meisje ook te vroeg geboren ( nu 14 maanden en 12 maanden gecorrigeerde leeftijd), hoestte ook altijd. Ik had ook de indruk dat er gelijk slijmpjes in haar keel zaten. Ze hoestte vooral 's nachts. Maar had soms ook erge hoestbuien overdag ik kreeg er soms schrik van. Nu we wisten dat ze ruflux had ze was onder behandeling met gaviscon. Dus wij dachten dat het ok was want ze gaf veel minder terug. Maar blijkbaar niet. Na veel overleg met onze huisarts en kinderarts zijn we inexium beginnen geven in combinatie met gaviscon (weet niet of die medicatie dezelfde naam heeft in belgie) In ieder geval de actieve stof is ezomeprazole en dat kan zeker in belgie verkregen worden. Het ging onmiddellijk iets beter maar het heeft nog vele maanden geduurd vooral het volledig over was. Ruflux kan heel lang aanslepen vooral bij premature babys. Vooral als de slokdarm echt geïrriteerd is. Wat waarschijnlijk bij ons meisje het geval was. Uiteindelijk moeten ze eruit groeien en helpt de medactie om de last van ruflux te verminderen.
    Oh ja mijn meisje was voor de rest ook echt actief, at/eet heel goed en kwam heeeel goed bij.
    caramel
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld