10 maanden en overgeven

• eergisteren 1x overgegeven
    vannacht overgegeven
    vanmorgen kwam alle melk er ook weer uit (had eerst motilium gegeven)

een virusje dus...

wat geef ik nu best? alleen melk blijven aanbieden? toch groenten- en fruitpap proberen? melkpapje? best kleine beetjes regelmatig aanbieden? vanmorgen had ze echt honger, ik had maar 100cc klaargemaakt en ze ging eigenlijk nog drinken, maar 5 minuutjes later kwam het er weer uit... misschien maar 50cc aanbieden per keer?

alvast dank voor de info!
  • hoi
    ha zegt tegen mij dan gewoon veel laten drinken water dus
    melk hoeft dan niet

rijst kip gekookte aardappelen enz alles dat licht verteerbaar is
    maar eten hoeft 1 of 2 dagen niet val de zien dat ze het wil of niet
    altijd met kleine beetjes eten geven liefst 6 maal op dag kleine porties dan 3 maal grote porties

het water van gekookt rijst niet weggieten dit kunnen ze ook goed drinken en hopen dat snel overgaat

grtjs
  • Als ze ook geen water kan binnenhouden,dan best kinderarts erbij roepen.
    Rotavirus gaat ook rond.
  • Wij hebben dat ook regelmatig gehad en toen moesten we om de vijf a tien minuten een spuitje water in de mond spuiten. Je kan ook ors geven maar dat lusten ze niet allemaal. En bij de minste twijfel met zo een kleintje naar hetziekenhuis gaan
  • Hopelijk gaat het daar alweer een stuk beter?!

Hier ook al tweemaal meegemaakt. Als ze niet goed willen eten/drinken of alles er weer uit kieperen, ORS geven! Dat heeft hier echt geholpen! Die zout- en suikeroplossing zorgt er echt voor dat ze niet uitdrogen en dus ook niet naar het ziekenhuis moeten.
  • intussen al 2 dagen niet meer overgegeven
    ze dronk nog kleine flesjes melk, ook groentenpap bleef binnen, dus geen ORS nodig gehad
    vanmorgen toch weer 150cc binnen gehouden, ik hoop dat ze erood is

@artemis: hoe geef jij ORS? met lepeltje? met spuitje? (heb dat ooit eens in haar fles gedaan, maar dat ging er niet in hoor!)
  • Blij te horen dat het intussen beter is. Ik duim mee dat alles binnen blijft!

Wij maakten die 0.5L ORS-oplossing en deden die beetje bij beetje in een kleine papfles. Zo hebben wij dat regelmatig aangeboden; zowel bij een maaltijd als tussendoor. Vooral ook vlak voor en na een dutje, dan dronk hij daar best veel van. Ik moet wel toegeven: ik denk dat onze kleine man dat best nog wel lekker vond. De eerste paar slokken trok hij een vies gezicht, maar daarna viel dat precies goed mee.
    Wat ook hielp, is dat in een beker met rietje doen: hij fier dat hij uit een rietje kon/mocht drinken, en dan bleef hij maar drinken gewoon om bejubeld te worden. wink.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld