Slaapritme 10 maand

• Slaapritme 10 maand

Hallo iedereen,
    ik zou graag een idee krijgen van hoeveel/hoelang kindjes van 10maanden doorgaans slapen.
    Ik probeer er hier een ritme in te krijgen en zolang we thuis zijn gaat dit goed, zodra er volk bij is wilt hij ineens niet meer of niet lang slapen. Bij de onthaalmoeder slaapt hij dan weer minstens dubbel zo lang als thuis.
    Iemand tips?
  • Hallo,

Onze dochter sliep rond deze leeftijd in de voormiddag +/- 1 uur en in de namiddag +/- 2-3 uur.
    dit wel op haar eigen kamertje in het donker.

In de woonkamer of in de buggy sliep ze ook nooit.
  • onze jongen is ook 10 maand, hij slaapt ongeveer 2 à 2,5u in de voormiddag en 2 à 2,5u in de namiddag. Altijd in zijn bedje op een donkere kamer en dat doet hij perfect. 's Avonds gaat hij terug in rond 19u maar doorslapen doet hij helaas niet ponder.gif Gemiddeld 2 tot 3x wordt hij wakker 's nachts en dan duurt het gemakkelijk een uur voor ik hem terug in slaap heb gekregen thumbdown.gif

Ik zou persoonlijk de uren overal een beetje gelijk houden. Bijvoorbeeld overal altijd rond half 10 - 10 in bed, wakker - eten - spelen en rond 14u terug in bed - wakker - eten - spelen en terug in bed rond 19 smile.gif Succes!Aangepast door kvdb op 03/12/2019 11:06
  • M'n dochtertje is bijna 6 maanden en we leggen haar toch ook al 2x per dag in haar eigen bedje boven voor een dutje.
    De ene keer slaapt ze lang, de andere keer minder lang.
    Wij gaan ook proberen op te bouwen naar 2 dutjes. Nu slaapt ze ook niet als er volk is of als grote broer wakker is.
    Ze heeft rust en stilte nodig. Tenzij ze in de wagen zit of in haar kinderwagen op stap. Dan slaapt ze wel.
  • Dankjewel voor de reacties.
    Hier doet hij 2 a 3 dutjes, van 1 uur meestal. Steeds in zijn bedje in een donkere kamer, altijd zelfde ritueel (slaapzakje, muziekje, tuut en weg is hij). Soms slaapt hij echter maar 20min, bij de onthaalmoeder slaapt hij dan weer 2-2,5uur. Als er bezoek is wilt hij meestal niet gaan slapen, of als we weg zijn geweest en hij bv op de terugweg 5min slaapt in de auto wilt hij daarna ook niet meer slapen in zijn bedje.. Slapen in de box of wandelwagen doet hij al lang niet meer.
    En er is ook altijd wel iets, doorkomende tandjes, verkouden,...
    Gelukkig slaapt hij nachts de klok rond, af en toe eens een keer zijn tuutje geven.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld