Probleem met zelstandig inslapen

• Probleem met zelstandig inslapen

Onze dochter van (bijna) 8 maanden oud slaapt niet zelfstandig in thuis. Is eigenlijk al altijd zo geweest sedert de geboorte.
    We hebben nochtans reeds alles geprobeerd, heeft een vast ritueel enzo..
    Het bizarre is, dat dit in de crèche dus wel lukt.
    Vanaf het moment dat ik haar in haar bedje leg thuis begint ze al te wenen. Als ik ze laat liggen, begint ze te huilen, wat vrij snel overgaat in hysterisch huilen. Maar écht hysterisch huilen, gaat volledig over haar toeren.
    Als ik ze bij mij neem en schommel in de schommelstoel en een liedje zing voor haar ligt ze in 10 min. in slaap.
    Ik ben nogal "tegen" het laat ze maar in slaap huilen...
    Iemand nog tips?

Alvast bedankt!
    Groetjes,
    een radeloze mama...
  • Voor uw kindje is dit de manier van in slaap vallen thuis.
    In de opvang is dat op een andere manier en dat is wss de reden, waarom het daar wel gewoon lukt
    Onbewust pas je als kersverse ouder zaken toe, die uiteindelijk een gewoonte vormen .
    Van gewoontes afkomen is vaak heel intens.

Gewoon zomaar laten weten zou ik ook niet doen en rond deze leeftijd kan verlatingsangst nog heel erg aanwezig zijn.

Wat heb je al geprobeerd ?
    Of ga je nu nog altijd terug en doe je altijd hetzelfde ?

• @Neuzeke
    De situatie is ondertussen wat gebeterd... maar slaapt nog steeds niet zelfstandig in.
    Ik leg ze dicht bij mij in de schommelstoel, ik zing een liedje en wrijf over haar poepje.
    Niet de meest ideale situatie maar zoals je zegt, is momenteel geen goeie periode, heeft inderdaad heel veel last van verlatingsangst op dit ogenblik.
  • Hey, mijn dochter is nu bijna 8 maand oud. En heeft 2 maand geleden
    Hetzelfde probleem gehad. Ik ben begonnen met haar systematisch hetzelfde uur in haar bedje te stoppen en naast haar te blijven staan om te troosten. Als ze ee over ging telkens er uit gehaald getroost en terug gelegd als ze nog wakker was. Ik lette er ook op dat ze nooit langer dan 3 uur wakker waa want anders was ze te moe. Het is echt een zeer zware week geweest en heb vaak zin gehad om haar gewoon haar in slaap te wiegen want een iur naast een baby die de hele tijd ligt de huilen en doodmoe is maar zichzelf wakker slaat of huilt is echt zeer zwaar. Maar de aanhouder wint. Wanneer we ze nu op tijd in bed leggen speelt ze nog wat met haar handjes en tut en na max 10 min slaapt ee zonder wenen. Ik moet er wel op letten dat ze op tijd voldoende slaapt want als ze te moe is dan gaat het nog wel eens fout 😀
  • Hey Romy, super hoor. Bravo en je ziet, aanhouder wint. Nu zal het wel rustiger en makkelijker worden om haar weg te leggen als ze nog wakker is.
    Wij hebben in de tijd hetzelfde gedaan maar ik ben er niet langs blijven staan. Elke 5 minuten, en geloof we ik hield het uur tergend in't oog, ging ik terug om haar te troosten en dan terug te leggen…. maar eens die zware Week voorbij sliep onze dochter gewoon zelf en alleen is als we ze te bed legden na haar papje. Net zoals bij jou speelde ze ooit nog wel wat met haar handjes of knuffelbeertje en dan viel ze lekker in slaap.
    Nu is dit hier nog steeds… in bed en soms blijkt ze nog niet heel moe en hoor je ze wel eens wat uitleggen tegen de knuffels love.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld