laten slapen in wipstoel

• Mijn zoontje van 11 weken heeft een reflux, nu slaapt ie heel goed in zijn wipstoel, is natuurlijk rechterop dan in zijn bedje. Kan dit kwaad om dit zo af en toe eens te doen?
  • Hey astrid

Ik zie niet in waarom dat kwaad zou kunnen!

Nog een tip: heb je niet zo een zwangerschaps-/borstvoedingskussen? Dat gebruikte ik ook vaak om mijn refluxbaby's in slapen te leggen, je kan er een nestje mee maken dat je hoger maakt aan het hoofdeinde.
  • hier geen refluxbaby maar wel eentje die er uren in gesleten heeft van kleins af aan. Kon ze lekker alles en iedereen goed bekijken en als ze moe was deed ze gewoon haar ogen toe en deed een dut. Een gouden ding hier! wink.gif
  • Hier ook een reflux baby die veel in haar relax zeteltje slaapt. Kan geen kwaad volgens de osteopaat die haar behandelt. Mag zelfs redelijk rechtop staan. Uiteindelijk slapen ze toch de meeste uren plat in hun bedje hé.
    Lang in de maxi-cosi zitten probeer ik echt te vermijden. Als ik langer ga winkelen, neem ik altijd de draagzak mee.

groetjes
    elisabeth
  • Maxim heeft ook last van reflux en slaapt al enkele weken overdag bijna uitsluitend in zijn relax, is-ie wakker kan hij naar zijn speeltjes kijken of rondkijken, is-moe gaat hij gewoon slapen, doe ik speeltjes weg en duffel hem toe in zijn lodger (die ligt altijd in de relax). 's nachts slaapt hij in zijn reiswieg met 2 telefoonboeken onder (advies van K&G)... aangezien hij vlotter inslaapt in de relax danin zijn wiegje beneden, veronderstel ik dat hij er comfortabel in ligt ? bigsmile.gif
  • Hier liggen ze ook enorm graag in hun wippertje. Rondkijken, tv kijken, wippen en slapen. Heb er van babybjörn dus zijn net hangmatjes en dus beter voor hun ruggetje. Allé denk ik toch. Na hun eten zet ik ze er ongeveer 30 à 45 min. in. Nadien gaan ze slapen in hun box tenzij ze brullen dan leg ik ze weer in hun wippertje en zijn ze tevreden! Anouk die wil niet meer slapen tussen haar voorlaatste en laatste flesje maar als ze in haar wippertje blijft liggen, heb ik geen problemen! Dus lange leve de wippertjes!!!! thumbup.gif Aangepast door twins140907 op 13/11/2007 09:22
  • Ik heb het matrasje in de wieg gewoon wat hoger liggen. Handdoeken er onder en lekker slapen. Ik geloof namelijk er niet in dat kleine baby'tjes die nog niet kunnen ziten te lang in een wipstoeltje moeten zitten. Ik hield net als bij de maxicosi max 2 uur tenzij hij ookal in de maxicosi had gezeten dan korter
  • bedankt

bedankt voor de reacties. Mijn zoontje zit er eigenlijk nooit lang in, maar als hij heel erg huilt en hij valt dan in slaap in zijn wippertje ben ik al lang blij. En ja Marleen heerlijk voor je als het helpt het matrasje iets te verhogen. Maar het wiegje van mijn zoontje is zo ongeveer een glijbaan wink.gif En echt helpen doet het blijkbaar niet. En inderdaad, hij ligt de meeste tijd gewoon plat in de kinderwagen of wiegje.
  • Verkouden en wippertje

Hai hai,
    Toen mijn dochtertje Nikki 3 weken was werd ze erg verkouden en als ik haar in bedje legde werd ze benauwd en leek het wel of ze stikte.
    cry.gif Ik kon daardoor ook niet echt slapen. Toen heb ik wippertje zo in het bedje gezet en dan loopt het (vies verhaal maar goed) snot niet naar achteren maar naar beneden. thumbup.gif Daardoor kreeg ze meer lucht en kon ze heerlijk slapen onze kleine baby.gif
    Ik denk ook niet dat het echt kwaad kan, omdat het niet echt een stoeltje is maar meer een soort hangmatje wink.gif
    Dus hier ook lang leven de wippertjes.. bigsmile.gif
    XXX Dromertje
  • Bij verkoudheden lieten wij ons zoontje ook nachten na elkaar in het wippertje slapen. Zo blijven de slijmpjes niet hangen in de keel.
  • In wipstoelen en Maxicosi laten slapen is het domste wat je kan doen. Ik weet niet of je verder op internet naar dingen kijkt behalve een forum maar het is algemeen bekend dat kindjes die in zulke dingen slapen een grote kans hebben dat de adem stokt ivm de stand van het hoofdje/nek verhouding.

Google het maar eens. Ben je meteen wat wijzer. Hoop ik.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld