Krampen en nachtrust

• Krampen en nachtrust

Ons mannetje van 5 weken heeft nogal last van krampen. Ook 's nachts begint hij twee uur na zijn voeding alweer te kreunen, windjes laten, "trunten", wenen. Hij slaapt daardoor heel onvast en kan nooit eens een paar uur goed doorslapen. We hebben zowat alles al geprobeerd (heb al wat ervaring na mijn eerste wink.gif.
    Inbakeren, warme kruik, probiotica sinds hij 1week is, hij drinkt omneo, bedje ophogen, goed laten boeren, 30 min rechthouden na fles, masseren, draagdoek, infacol, colikind, digemel siroop, 2 bezoeken aan osteopaat... you name it!

Draagdoek werkt best maar 's nachts niet handig om daar de hele tijd mee rond te lopen. Ik ben redelijk uitgeput nu doordat ik natuurlijk ook niet goed slaap hierdoor.

Iemand nog tips die kunnen helpen wat ik over het hoofd zie? Ik hoop dat hij er snel uit groeit maar wil zijn pijn zo veel mogelijk verzachten.
  • Hier hetzelfde verhaal gehad... zoontje krampen, wenen, erg onrustig,... Werd soms na een half uur al terug wakker. Enige wat dan hielp was een fles geven. Wat natuurlijk eigenlijk niet kon, aangezien hij net gegeten had.
    Onze dochter had dit ook en na 4 maanden was dit miraculeus beter, we gingen ervan uit dat hij dit ook wel zou ontgroeien...
    10 maand later van gemiddeld 5 - 12 x/nacht op te staan echter nog steeds hetzelfde verhaal. Toen toch maar naar de kinderarts gegaan en die raadde toch verdere onderzoeken aan om medische redenen uit te sluiten (allergieen, reflux, lactose-intollerantie,...)
    Na 2 dagen op lactose-vrije pap hadden we plots een heel ander kind ! Slaapt door of nog 1x opstaan, veel vrolijker en rustiger 's nachts, wordt niet meer wenend wakker...
    Ik ben er zelf nooit een voorstander van geweest tot nu, maar misschien eens overwegen om van pap te veranderen (daarom niet per se meteen lactose-vrij) ?
  • Infacol al eens geprobeerd?
  • Als je zegt dat hij ook kreunt en windjes laat kan je 'de Windi' eens proberen. Helpt bij lucht in de darmpjes die krampen geven. Ik kan het niet beter omschrijven als een ventiela op de poep bigsmile.gif maar ken ouders die dat een geweldige verbetering vonden
  • Ik zou onmiddellijk andere papjes proberen, en zeker zonder koemelk. (Koemelk is in de natuur voorzien voor kalfjes en niet voor mensen, net zoals we menselijke moedermelk ook niet geven aan pasgeboren kalfjes, die zouden dat ook niet verteren)
    but that's me.
    Zijn darmkes lijken me dan nog niet klaar voor de vertering van dat gene dat in de pap zit, lijkt me.

Onze dochter heeft ook veel last gehad (of het leek toch zo in mijn hoofd), zoveel pijn soms dat ik mee aan het huilen was. (Als je ooit zelf al eens een prikkelbare darm hebt gehad dan weet je hoe het voelt als volwassene, laat staan een pasgeboren baby)

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld