Dochtertje slaapt overdag niet

• Dochtertje slaapt overdag niet

Hoi,

Ik ben nieuw hier en ik had graag wat tips gekregen om ervoor te zorgen dat mijn dochtertje overdag wilt slapen.

Mijn dochter is bijna 3 maanden en vanaf 1 augustus zal ze naar de creche gaan, zij heeft dus overdag nog geen vaste momenten waarop ze een dutje doet. Van zodra ik merk dat zij moe begint te worden doe ik een poging om haar in haar bedje te leggen maar dit is helaas altijd zonder succes. Van zodra zij neerligt begint ze te huilen en als ze niet meteen weer wordt opgepakt gaat ze zelfs hysterisch huilen.

De enige manier waarop ze in slaap valt is wanneer ik met haar ga wandelen, meestal 1,5u probeer ik te wandelen, of terwijl zij borstvoeding krijgt. Als ik na de wandeling echter terug thuis ben wordt ze meteen wakker, idem als ik haar wil neerleggen na een voeding.

Zij valt heel af en toe in slaap tijdens het spelen in haar park maar dit is maar heel weinig en als ze in slaap valt dan slaapt ze ook nooit langer dan een uur..

Heeft iemand hiervoor tips? Doordat ze overdag zo weinig slaapt is zij ‘s avonds oververmoeid en heel lastig natuurlijk..

Bedankt alvast!
  • Je baby wil gewoon graag bij jou zijn. Schaf een draagdoek aan en go with the flow.
  • Herkenbaar bij mijn dochtertje. Gewoon aan toegeven, en eventueel in de draagzak.
    Mijn meisje sliep korte dutjes van 45 min max.
  • Haar eens extra goed observeren en heel goed kijken naar de signalen.
    Als je ziet dat uw kindje begint te geeuwen, heb je al heel wat signalen vooraf gehad.
    Kindje wakker in bedje en eventjes kijken wat er gebeurd.
    Eventjes knodderen kan natuurlijk geen kwaad en als er wat gehuil bij is, ga je gewoon constant binnen om te sussen.
    Is dat natuurlijk een groot drama, dan is dat wat anders e.
    Zo stilletjesaan opbouwen en uw kindje laten leren en de kans geven om zelf in slaap te vallen.
    Eerst gaan dat kleine dutjes zijn( de typische 45 min blokjes).
    Eens jullie daar wat ritme in gevonden hebben, kan je uw kindje0zelf de dutjes aan elkaar leren knopen. Als uw kindje dus na die 45 min wakker word, kan je soms beter eventjes wachten om te zien of uw kleintje niet zelf terug in slaap valt.
  • Mijn twee kids hadden aan drie maanden nog geen opbouwende structuur, ik volgde hen en tegen een maand of 5 hadden ze zelf een ritme gevonden.
  • Zo herkenbaar! Niet ieder kind valt zelf in een ritme. Onze 1ste was wel zo, dat veranderden de zoveel tijd en ze gaf dat zelf prima aan. Nr 2 was een ander verhaal. Hij sliep na een week of 6 overdag ook zo goed als niet. Soms even in de draagzak of idd eens aan de borst in slaap vallen voor een paar min. Na een tijd was hij zo oververmoeid dat hij ook 's nachts niet meer sliep. Ik zag door het bos de bomen niet meer, mijn kind was dag en nacht overmoe maar sliep bijna niet of alleen heel korte stukjes. Ik heb echt met hem en hulp van een super lieve vroedvrouw echt met hem slaaptraining gedaan. Op een zachte manier want laten huilen wilde ik echt niet! Ik ging, ook overdag met hem mee naar bed. Lag langs hem en gaf hem vertrouwen in zijn bedje. Eerst moesten we komen tot niet meer huilen. Dan heeft hij een hele tijd in mijn vinger genepen op in te slapen. Veel ups maar ook diepe downs. Ik was soms een uur bezig om hem 40 min te laten slapen. Ik dacht dat het nooit zou lukken. Ineens was hij best wel tevreden in zijn bedje en was er naast zitten voldoende en geleidelijk aan sliep hij soms 2 keer 40 min na mekaar mits een korte tussenkomst van mij. Nu heeft hij sinds zijn 9 maand eindelijk een ritme. We volgen Stephanie Lampe met haar 2-3-4 ritme. Sinds hij overdag beter slaapt slaapt hij 's nachts ook beter. Het was eerlijk waag een helse periode. Veel frustratie en ook alleen ik kon hem doen slapen. In laatste optie met de borst. Als je in een patroon van oververmoeidheid zit is het eerste om de overmoe is heide te breken. Slapen is dan belangrijk en hoe eventjes minder. Ik heb gewandeld, gewiegd, gezongen,... alles wat volgens anderen niet hoort. Eens de oververmoeidheid doorbroken kan je werken aan het slaapritme en in slaap leren vallen.
    Heg kan prima zijn dat in jullie geval je kindje zelf nog een patroon aanneemt. Zeker als bij het opstarten van opvang. Maar niet bij ieder kindje gaat dit vanzelf.
    Heel veel succes ermee! Probeer zo veel mogelijk los te laten en zo weinig mogelijk te verwachten. Wat ontzettend moeilijk is als je er zelf zo veel in steekt... Maar al heb je er niets aan als je er midden in zit , het gaat voorbij! Hopelijk vinden jullie snel een ritme!
  • Wat een nuttig onderwerp. Had ik dit maar gelezen bij mijn eerste dochter.
    heb mee tranen met tuiten gehuild omdat ik zelf doodop was omdat ze overdag niet sliep.
    inbakeren heeft wel een heel klein beetje en ff geholpen.
    Ik heb me nu voor dochter2 een draagdoek aangeschaft en ik ga idd gewoon wat meer go with te flow...

baby in slaapritme is zo een boek dat bij ons ook wel wat heeft geholpen. Toen was ze 8w of 10w. Volgens mij (achteraf gezien) was ze nog veel te klein om al een ritme te "moeten" hebben.
    Ik ben ook niet pro huilen, verre van. Mijn hart breekt nog elke keer. (tenzij ze faked natuurlijk want dat heb je snel door)
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld