Baby 6 maanden blijft wakker worden op buik, help!

• Baby 6 maanden blijft wakker worden op buik, help!

Hallo, ons zoontje is nooit een wauwie slaper geweest ofzo en door de dag ook al niet. Vecht soms enorm tegen zijn slaap. Maar s’avonds gaat meestal vrij goed. Bij zijn laatste flesje dommelt hij gewoonlijk al wat ik en dan leggen we hem in zijn bedje. Er is een periode geweest dat hij een tijdje lekker doorsliep,een zaligheid. Maar nu ik denk toch echt al wel 1,5 maand intussen kunnen we ‘s nachts vaak uit bed. Hij ligt dan zalig in zijn bedje te slapen, rolt om op zijn buik en dan is het brullen. Dan moeten we hem weer op zijn rug leggen, tutje geven en meestal slaapt hij dan wel terug. Maar dit kan soms tot wel 8x op een nacht zijn... wanneer hij dan echt te wakker is kunnen we ook nog eens een flesje maken zodat hij tevreden terug inslaapt (anders kan hij ook makkelijk uren zonder maar dan is hij te wakker en lukt er weinig) hij drinkt de fles dan ook wel leeg. Het is ook zo dat hij ooit wel gewoon op zijn buik slaapt, we weten echt niet goed wat te doen want ook het zusje word er hier wakker van soms... alle tips en adviezen zeer welkom!
  • Wij hebben dat probleem ook gehad. Vervelend he ... ze sliep wel nog bij ons in de kamer dus ik kon haar snel omdraaien voor zus wakkerwerd. de enige tip die ik kan geven: veel oefenen in het terugrollen zodat dat snel zelf lukt ... smile.gif
  • Alvast bedankt voor de reactie, toch iemand tongue.gif helaas is dat hier het probleem niet. Door de dag kruipt hij rond en rolt hoe hij wil en wanneer hij wil... dus geen idee wat er snachts anders is.
  • Kan je geen rolletje/kussens tegen hem leggen zodat hij niet kan omrollen. Iets in het genre van een zijslaapkussen.
  • we zaten hier toch wel echt met de handen in het haar en dit werd ook door de dag al een probleem. Heb heel goed gekeken nog eens wat hij eig. Deed. Nu was het ook bij het inslapen dat hij echt tegen zijn slaap vocht. Legde hem neer, rolde om en begon te brullen. Van zodra hij dan gepakt werd was ons meneertje gelukkig. (Was inmiddels ook al fijn gewent om na zijn fles in onze armen in slaap te dommelen dus onze eigen schuld) Dus hoewel ik het zelf niet leuk vind heb ik besloten hem wat te laten wenen voor zijn eigen best wil... zijn hier door de dag toen mee begonnen. Neerleggen, eventjes (lees 2min. Ofzo) laten wenen en dan pas hem gaan omdraaien en tut geven. Brulde hij opnieuw, gewoon hetzelfde blijven herhalen. Uiteindelijk sliep hij dan. Nu door de dag zijn het nog redelijke gevechten maar om de 1 of andere reden heeft hij al 3 nachten doorgeslapen van 21u tot half 9 of 9u dichtende zonder problemen. Nu de 4e nacht is hij om 5u begonnen, eerst echt al zeurend wenen en is hij 2x vanzelf stil geworden. Dan heeft hij het op een brullen gezet en ben ik opnieuw begonnen zoals anders, eventjes laten wenen en dan gaan goed leggen. Hopelijk geeft hij nu vlug op en gaat het van hieruit alleen maar beteren en waren die 3 goede nachten geen toeval.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld