Baby 5 maanden sliep door, nu snachts klaar wakker help!

• Baby 5 maanden sliep door, nu snachts klaar wakker help!

Hallo, ons ventje is inmiddels 5 maanden. Het is nooit een echte wauw slaper geweest, maar we hadden sinds een 2tal weken echt een goed dag en nacht patroon gevonden dat voor hem leek te werken. ‘Savonds rond 21u kreeg hij zijn laatste flesje en dan ging hij lekker slapen. Hij sliep mooi door (af en toe hoorde we hem wel eens snachts en moesten we hem goed gaan leggen of tutje geven en sliep dan verder) en werd steeds vanzelf rond half 8-8u wakker ‘s ochtends. Eerst al zeurend/wenend maar dit veranderde en dan brabbelde hij gewoon vrolijk en was hij wakker. Nu afgelopen nacht is hij om 20:50u gaan slapen (zoals anders) maar toen was hij wakker om kwart na 10, tutje gegeven en sliep verder. Opnieuw wakker om half 12 en echt klaarwakker! friemelen, willen spelen, ogen megagroot. Niet inslaap te krijgen, maar zeurde ook niet. Wel enorm geeuwen dus. Uiteindelijk 2uur later om half 2 is hij inslaap gevallen. Hierdoor had hij tot 9u s’ ochtends geslapen. Nu deze avond opnieuw lekker rond 21u ingedommeld. En tegen 23u al wel 4x kunnen opstaan... tutje geven enz. Dan om half 12 alweer op kunne staan. Heel wakker alweer, onrustig en veel friemelen, nu wel soms zeuren... nu om kwart na 12 is hij onder in zijn park inslaap gevallen (boven ligt grote zus te slapen dus dan maar eventjes naar onder) we hebben geen idee waarom zijn slaappatroon is veranderd. Iemand advies?
  • Soms veranderd dat wel eens. Tessa is ook zo wispelturig als wat. Maar wie weet krijgt je kindje nu al wel een tandje?? Bij Tessa komt.er ook nu een door en ze is een drama. Tussen 01:00 en 02:00 klaar wakker, jengelen, geluidjes maken, stampen. Dan geef ik fles en valt ze nog even paar uurtjes in slaap. Tot ongeveer 4:30 a 5:15. Dan weer jengelen, huilen, gillen, roepen, draaien. Het is echt zeer vermoeiend en begin beetje op te raken. Elke nacht zo vaak eruit. Al 5 jaar.

Maar goed, het gaat nu niet om mij. Wat ook kan is dat je kindje misschien iets aan et broeien heeft. Verkoudheid? Oorpijn? Krampjes?
  • Afgelopen nacht sliep hij om kwart na 12 maar... na 10min. Alweer wakker, ik heb wakker gezeten tot kwart na 1 en dan om half 2 heb ik hem al slapend kunnen boven leggen terug. Om 2u alweer wakker, tutje gegeven. Om half 3 alweer wakker, tutje gegeven. En dan heeft hij tot 20 na 6 geslapen, nu was hij echt aan het brullen, zelfs als ik hem al bij had begon hij nog soms te brullen, heb ik een fles gegeven omdat ik het echt even niet meer wist... flesje was zo goed als leeg, maar slapen... hij is na zijn flesje inslaap gevallen maar is dan plots om kwart voor 8 (zijn vaste uur sochtends ongeveer) wakker geworden, brabbelen en ik haalde een vrolijke baby uit bed...? Een tandje zou kunnen, maar we zien niet echt iets, en als heh van een tandje is kan dat dan echt enkel zo snachts zijn? Zo gek, dat begint savonds laat en stopt sochtends dan ook alweer... door de dag niets last. (We weten ook niet echt hoe dat gaat met de tandjes aangezien ons oudste kindje (2jaar) nog van geen enkel tandje last heeft gehad nooit dus...)
  • Onze oudste had ook totaal geen last van tandjes. Onze middelste des te meer. Rode wangen, kapotte billen van de zure luiers, koorts. Onze jongste zit er beetje tussenin, tot nu toe dan
  • Oortjes al laten bekijken ?
  • Ik heb misschien niet alles mee uit je verhaal maar ik vroeg me af:
    - ligt hij bij jullie op de kamer?
    - als hij wakker word, is dit dan elke keer dat hij gaat huilen of ligt hij soms gewoon wat te draaien of te brabbelen in zen bedje?
    Ik ben wel wat van het idee dat als een kind gewoon even wakker ligt in bed en niet huilt dit absoluut geen ramp is en ze niet persé terug in slaap moeten gebracht worden door mama of papa…. ook al duurt dit een tijdje.

Onze dochter word ook wel eens wakker 's nachts. Sliep door van 10u 's avonds tot 7 uur 's morgens vanaf haar 3 maanden. Daarna heel af en toe er wel eens uit gemoeten om even te troosten, bij uitzondering voor een voeding, maar ook alleen als ze echt begon te wenen. Als ze alleen maar wat draaide of brabbelde ging ik er echt niet uit. Ze sliep zowiezo apart op haar kamer vanaf de geboorte dus ik werd ook zowiezo niet wakker van elk zuchtje. Tot op heden word ze wel eens wakker en dan horen we haar door de babyfoon uitleggen tegen haar knuffels maar dat laten wij gewoon doen. Mijn idee is dan oké, geen zin om te slapen? prima, dan speel je maar wat in je bed en je zal wel in slaap vallen wanneer je terug moe bent maar ze komt 's nacht echt wel niet uit bed om rond te gaan lopen. Ook toen ze kleiner was ging ik echt niet met haar een uur rondlopen om ze met alle macht terug in slaap te krijgen, dat kon ze wel zelf.
    Alleen als ze echt ging huilen ging ik naar haar toe en dat is nu ook nog steeds het geval. Die zeldzame momenten dat ze nu huilend wakker schiet is er echt wel iets geweest en ga ik haar uiteraard even lekker knuffelen waarna ze zich weer neerlegt en verder gaat slapen happy.gif
  • neen oortjes nog niet laten nakijken, zou idd kunnen dat hij daar last van heeft maar dan is het vreemd lijkt me dat hij door de dag hier niets van zou weten? Door de dag kan hij wel neerliggen en lekker slapen zonder echt problemen.

En neen, hij slaapt van sinds de geboorte op zijn eigen kamertje. En als hij gewoon wat zou brabbelen en content is zie ik ook geen probleem om hem te laten liggen, helemaal mee eens. Maar ons meneertje kan geen seconde stilliggen als hij wakker is. Met als gevolg, eerst ligt hij bv. Gewoon wakker, dan gaat hij omrollen op zijn buik en dan is zijn tut kwijt, dan wil hij eig. Terug omrollen op zijn rug maar dan is zijn bed bv. “Te smal” tov op zijn speeldeken dan tongue.gif en dan zit hij half gedraaid op z’n zij vast tegen de kant en zo van die zaken en dan is het brullen want dan deugd het niet meer eh. En ja de laatste 2 nachten echt raar, soms gewoon klaarwakker (wat ik op zich nog niet zo een ramp vind dan) maar soms ook zo brullen en zelfs als ik hem bij me heb en geen idee waarom... er is bij ons weten niets veranderd ofzo.
  • hehe… ik herken het wel wat… Emma zat al wel eens "vast" met haar voet tussen de spijltjes van het bed ofzo bigsmile.gif
    Tutjes kon ze echter niet kwijtraken… wij hebben een duimer….
    Maar meestal was het dan even vrijmaken en ging ze vrij snel terug slapen
    Geen idee dus wat het bij jullie kan zijn als hij echt enorm weent en zelf bij jou niet rustig word. Misschien toch een nare droom?
    Ik denk inderdaad wel dat al het zijn oortjes waren hij hier overdag ook last van zou hebben….
  • Afgelopen nacht moest hij (helaas vanwege het werk) bij de grootouders gaan slapen. Hij begon s’avonds al voor hij moest gaan slapen dus heb (beetje tegen mijn principes) toch maar uit voorzorg perdolan siroop gegeven. Ik ben er niet voor om “zomaar” medicatie toe te dienen, maar wil natuurlijk ook niet dat hij last of pijn heeft. Toeval of niet, maar hij is rond 21u gaan slapen, om 2u wakker geweest en een flesje opgedronken en doorgeslapen tot half 7 sochtends, dan nog beetje gedommeld tot half 8 zodus👍 Deze avond een poging zonder de perdolan alvast.
  • Bij oorontsteking kan het echt wel dat ze overdag nergens last van hebben en toch 's nachts heel vaak wakker worden.
    De Perdolan zou wel eens het bewijs kunnen zijn dat hij echt ergens - bv. aan zijn oortjes - pijn heeft.
  • Zeker naar de oortjes laten kijken dan!
    Onze dochter heeft meerdere oorontstekingen gehad, overdag nooit iets van te merken, 's nachts sliep ze toen ook plots niet meer goed. Beter een keer te veel laten kijken dan te weinig toch?
    Ze kreeg er uiteindelijk wel steeds koorts bij, maar die kwam pas na een paar dagen opzetten, en ook hier had ze overdag weinig last van.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld