Baby 4 maanden in wieg leren slapen

• Baby 4 maanden in wieg leren slapen

Dag allemaal,

Heb wat raad nodig. Mijn zoontje is 4 maanden en heeft verborgen reflux waar hij medicatie voor krijgt. Als gevolg van zij. Reflux heeft hij tot nu toe al zijn dutjes overdag in de draagdoek gedaan. Omdat hij binnen een maandje moet starten op de crèche, wou ik dit afbouwen. Gisteren voor het eerst geprobeerd. Had hem voor zijn eerste dutje in slaap gewiegd en na 15 min op de arm te slapen, in zijn wiegje gelegd. Zodra hij de matras raakte, werd hij hysterisch wakker. Terug in slaap gewiegd en 15 min op arm laten slapen. Toen ik hem daarna weer wou wegleggen, zelfde resultaat. Ben dan maar 'opgestaan' met hem en gewoon bv gegeven en gespeeld. Na een uurtje terug in bed proberen te steken. Omdat wiegen en wegleggen niet leek te werken, heb ik hem voor tweede dutje direct in zijn wieg gelegd. Hield mijn hand op zijn buik. Hij krijst heel de tijd hysterisch en nam hem dan om de 3 min eruit om hem echt te kalmeren. Als hij kalm was, legde ik hen terug. Zo heeft hij hettw3ede dutje uiteindelijk 15 min geslapen, wel met mijn hand op zijn buik om hem constant te troosten als hij wakker schoot. Het volgende dutje probeerde ik op dezelfde manier, maar ben toen n'a een uur krijsen (met hand op de buik en om de 3 min pakken) gestopt. Hij was nog altijd ni in slaap gevallen. Het volgende dutje heb k dan maar weer 9n de draagdoek gedaan. Ik was van plan vandaag opnieuw te proberen, maar is bij eerste dutje weeral niet gelukt hem in slaap te krijgen. Heb hem dan maar gewoon in de draagdoek gestoken. Ik heb de indruk dat als hij zo weent, hij ook meer last krijgt van zijn reflux. Hij moest ook ongelooflijk veel boertjes en windjes laten.
    Mijn koederhart zegt 'fuck dit, hou het gewoon bij de draagdoek', maar ben zo bang voor hoe het dan op de crèche moet gaan. Hij zou ook 2 dagen naar de oma's gaan, die trouwens ook op nog andere kleinkindjes letten dus ook niet de tijd hebben om heel de tijd naast zijn wieg te staan. Wat zouden jullie doen en waarom?
  • Waar slaapt hij 's nachts?
  • 's nachts slaapt hij in dezelfde wieg als waar ik hem nu overdag in probeer te leggen. Hij heeft lange tijd goed geslapen, maar sinds een week slaapt hij van 21u tot 3u om dan te eten. Hij valt dan aan de borst in slaap en leg hem om 4u dan terug, maar slaapt tegenwoordig dan niet meer verder.
  • Als hij 's nachts wel in die wieg slaapt, zou ik het blijven proberen. Staat deze wieg op de slaapkamer?
    Ik zou proberen dezelfde omgeving en routine te creëren voor de middagdut als voor 's avonds, dus gordijnen/rolluiken dicht, eventueel muziekje aan, slaapzak aan,... alles wat je 's avonds ook doet dus.
    Over het terug wakker worden 's nachts zou ik mij geen zorgen maken. Dit kan al eens veranderen naargelang de periode. Hij heeft misschien nu een sprongetje waardoor hij wat minder goed slaapt 's nachts.
  • Ja, is op zelfde kamer. Alleen laat k overdag de gordijn op een kiertje. 's nachts zet ik ook app op met witte ruis. Had schrik dat hij 's nachts slechter zou gaan slapen als k overdag en 's nachts echt exact hetzelfde doe.
    En jij zou overdag dus blijven proberen? Ookal krijst hij een uur en slaspt hij nog niet? Weet dan ook ni wat k beste doe. Nog langer dan een uur volhouden, gem n'a een uur in de draagdoek steken of na een uur even naar beneden gaan voor wat eten/knuffelen en dan terug proberen?
  • Ik zou gewoon thuis in de doek laten slapen, en het wiegje voor de crèche laten. Sowieso is alles anders in de crèche en moeten ze daar terug opnieuw wennen aan alles. Je wil de laatste weken / dagen met je baby niet bezig zijn met een huilend kindje dus geniet ervan nu het nog kan wink.gif Mijn oudste sliep thuis ook alleen op mij (en 's nachts bij ons in bed), in de crèche sliep die gemakkelijk alleen in.
  • Wat ik zeker niet deed, was baby terug uit de kamer halen.
    Ik legde de baby in bed en als die begon te wenen, ging ik even troosten: even aaien, hand op buikje leggen, rustig toespreken,... Als ons kindje harder begon te huilen (en dus dreigde hysterisch te worden), haalde ik deze even uit bed. Op elke kinderkamer staat er bij ons een zetel of schommelstoel, dus dan zette ik mij even neer om ons kindje rustig te troosten. Wanneer kindje terug rustig was, terug in bed leggen en herhalen totdat het eindelijk in slaap gevallen was.
    De eerste dagen kon dit wel een uur duren, maar na een paar dagen kon ik onze kinderen gewoon wakker in bed leggen en gingen ze slapen.
    Eventjes doorbijten was bij ons de boodschap dus.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld