Baby 10 weken slaapt korte blokken en drinkt ook weinig

• Baby 10 weken slaapt korte blokken en drinkt ook weinig

Hallo,

Mijn zoontje Viktor van 10 weken is een slechte slaper. Wegens buikkrampen en reflux sliep hij tot ongeveer 8 weken oud steeds blokjes van maximum 2 uur 's nachts. (één blok = start voeding tot start volgende voeding)
    Gelukkig is hij sinds drie weken ongeveer maag/darmklachten vrij en is het beter geworden: eerst een blok van vier uur, een blok van drie uur en dan een blok van twee uur tussen de voedingen. Voor mij nog steeds veel te korte blokken maar ja.
    Ik merk echter dat hij steeds minder drinkt. Hij huilt, ik leg hem aan, hij drinkt voor nog geen vijf minuten (met de ogen dicht), laat de tepel los en slaapt dan gewoon verder. Ik leg hem dan altijd over mijn schouder voor een boertje maar dit lukt zelden. Terug aanleggen voor deel twee lukt niet ondanks het openritsen van zijn slaapzak, het aaien over zijn kin en wangen of hem aansporen. Zelfs een pamper verversen doet hem niet meer drinken.
    Ik weet niet of dit jullie misschien bekend is? Heeft Viktor gewoon weinig dorst 's nachts en staat hij dus op het punt om een voeding over te slaan of is het net omdat hij zo weinig drinkt dat zijn blokken steeds korter worden naarmate de nacht vordert?

Afgelopen nacht werden het plots weer blokken van 2 uur en uit wanhoop dan maar een fopspeen in zijn mond gestoken. Hij sliep direct terug in maar zodra hij deze verloor begon hij steeds te wenen. Ik heb zo de blok wel kunnen rekken voor nog eens twee uur al koste mij dit wel mijn eigen slaap (opnieuw... zucht).
    Ik verlang absoluut niet dat Viktor kan doorslapen, maar ik hoop wel dat hij langere blokken begint te slapen.
    Iemand tips?

• Misschien zit hij gewoon in een sprongetje? Dan eten ze minder en zijn ze onrustiger.
    Hoeveel weegt hij? Vanaf ongeveer 5 kg beginnen de meeste kinderen door te slapen. Het zou wel kunnen dat hij nu aan het evolueren is naar een voeding minder 's nachts.
    Ik zou mij er niet druk in maken zolang hij goed groeit en vrolijk is wanneer hij wakker is. Is dat het geval?
  • kijk, een baby
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld