4 maand en slechter slapen

• 4 maand en slechter slapen

Hoi allemaal!

Ons zoontje is nu 4,5 maand en slaapt de laatste 2 weken plots veel slechter.
    Hij sliep daarvoor sinds een tijdje heel goed, van 22u tot 6u30 zonder nachtvoeding.
    Nu slaapt hij hoop en al in blokjes van 2u en geef ik terug minstens 1 nachtvoeding.
    Ik hoop steeds dat ik hem terug in slaap krijg en 1x lukt dat meestal nog wel, maar rond 3u zitten we tegenwoordig weer standaard met een voeding. Ik heb ook de indruk dat hij wel wil slapen 's nachts, maar hij moeilijk terug in slaap geraakt. Hij doet dan heel klagerig maar met zijn oogjes toe.

Het is een grote jongen voor zijn leeftijd (8,900kg en 69,5cm). Hij krijgt nog 2x borstvoeding (rond 7u 's morgens en 's avonds). Daartussen krijgt hij nog 2 flesjes van 260ml, waarvan er meestal een 60 overblijft en patatjes (hoeveelheid hangt van hem af, maar +|- 100gr). Hij laat een 4u tussen de voedingen. Vlak voor het slapengaan geef ik hem nog een klein flesje omdat ik denk dat mijn bv geen volledige voeding meer is.
    Overdag is hij 1,5-2u wakker en dan slaapt hij een 2u; probleem is dat hij dat nu ook 's nachts doet smile.gif

Ligt het aan de veranderingen van de laatste weken? (Terug gaan werken, crèche,...) of zou ik een extra voeding moeten geven en de flesjes wat kleiner maken? En dan terug om de 3u eten? Of hoort het bij de 4 maanden sprong en is het even doorbijten? smile.gif

Wat zijn jullie ervaringen? Had jullie kleintje ook zoiets voor rond 4 maanden?

Alvast bedankt voor de tips! hug.gifAangepast door kvdb op 20/09/2017 07:07
  • @kvdb Eigenlijk kan ik hier niet veel over zeggen aangezien mijn dochtertje tot 1,5 jaar borstvoeding heeft gekregen met toch redelijk lang nachtvoedingen. En ze slaapt op 3,5 jarige leeftijd nog altijd niet door.

Nu ik denk dat de veranderingen zeker een effect kunnen hebben op uw baby. Het is toch een hele stap om ineens weg te zijn van mama en de andere zaken die hier mee gepaard gaan. Persoonlijk denk ik zeker dat het hier aan zou kunnen liggen.

Heb je het gevoel dat hij honger heeft? En eet hij goed op de crèche?
  • @amj bedankt voor de reactie smile.gif ik heb 's nachts wel het gevoel dat hij honger heeft. Hij kan er nogal opvliegen bigsmile.gif
    In de crèche eet hij wel oké. Nooit zijn flesje leeg, maar dat doet hij thuis ook zelden. Er blijft altijd een 60cc over.
    Slapen doet hij daar ook goed. Qua routine is er niet al te veel gewijzigd, buiten het feit dat het op andere locaties is natuurlijk smile.gif

Het zal dan toch gewoon een beetje afwachten zijn waarschijnlijk smile.gif
  • Ik blijf het heel bijzonder vinden. Een baby van 4 maanden die 9 kilo weegt...,dan weegt ie bijna net zoveel als mijn dochter die richting de 2 jaar gaat.

Dat terzijde, ik denk idd dat het een fase is. Onze jongste heeft rond 4 maanden alleen maar gekrijst en liggen gillen met bedtijd. En toen in eens was dat weer over, net zo plots als dat begon. Met nachtvoeding kan ik je ook niet helpen. Hier twee die met 11 en 14 maanden nog nachtvoeding kregen.

Even doorbijten ben ik bang, succes
  • @Lynne bedankt voor je reactie smile.gif Wij verschieten ook elke keer bij Kind en Gezin hoor blush.gif maar de dokter zegt altijd dat zijn gewicht en lengte mooi in verhouding zijn, dus dat ik me er niks van moet aantrekken smile.gif maar als ik op stap ben en er vraagt iemand hoe oud hij is en ik zeg 4 maanden... dan worden er nogal ogen getrokken goofy.gif
  • Je bent echt niet de enige die een flink kereltje heeft hoor wink.gif ik ken er zoveel meer. Maar blijft me toch verbazen tongue.gif
  • @Lynne Ik blijf dat ook bijzonder vinden hoor. Mijn dochter is bijna 19 maanden en weegt iets rond de 10 kg en dan zijn er kindjes van 1 jaar jonger die hetzelfde of meer wegen tongue.gif
    Over dat slecht slapen: mijn dochter heeft toch een paar periodes gehad dat ze een paar nachten slechter sliep. Meestal viel dat samen met die 'sprongetjes' uit 'oei ik groei'. Ik merkte altijd dat ze na die slechtere nachten nieuwe vaardigheden had ontwikkeld. Ik gaf er gewoon aan toe en gaf een nachtvoeding. Wij hebben naast haar bed een goede fauteuil met een voetenbank en daar kon ze rusten in mijn armen smile.gif
  • Herkenbaar!!
    Het is nu 2h snachts en heeft reuzehonger terwijl ze als mini baby 7 uur na elkaar sliep, nu amper 4.
    Btw mijn dochtertje is 17 weken...
    Succes 😉
  • Fijn om te horen allemaal! 😊 Ik merk inderdaad dat hij precies wat meer kan. We hebben nu 2 betere nachten achter de rug, dus als het een sprongetje was, is dat hopelijk voorbij 😊
  • UGG laarzen | Classic Argyle Knit UGG , UGG ®

UGG laarzen | Classic Argyle Knit UGG , UGG ® US Dollar Euro GB Pound Canadian Dollar Australian D
  • All hot replica watches are on here, replica rolex ,replica omega, cartier and ar factory ,noob factory

All hot replica watches are on here, replica rolex ,replica omega, cartier and ar factory ,noob fac
  • طبق الاصل شوبارد

طبق الاصل شوبارد US Dollar Euro GB Pound Canadian Dollar Australian Dollar Jappen Yen
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld