Zusje voor Willem en Karel

• Zusje voor Willem en Karel

Na onze twee fantastische jongens mogen wij deze keer een meisje verwelkomen.
    Ironisch genoeg hadden wij nog genoeg inspiratie voor een derde jongensnaam, maar voor een meisje blijft het moeilijk om een mooie, klassieke, Vlaamsklinkende naam te vinden...
    Wie helpt ons op weg?
  • Roos, Clara, Marlies, Lena, Marie, Anna, Sara, Riet, Janne, Heleen, Katrijn
  • Ida smile.gif
    (naar de moeder van Willem Karel van Saksen-Weimar-Eisenach)
  • Bij Willem en Karel denk ik meteen aan Anna. Om een of andere reden het eerste dat bij me opkomt, vind ik echt goed in het rijtje passen!

Andere namen in die stijl:
    Marie
    Odette
    Suzanne
    Lucie / Lucy
    Elodie
    Leonie / Leona
    Astrid
    Edith
    Flora (vind ik persoonlijk heel mooi, en niet te vaak voorkomend)
    Emma (misschien iets te populair de afgelopen jaren)
    Nore / Nora / Norma
    Jacoba / Jacobine / Jacobien
    Roos / Rosa
    Nele
    Paula / Paulien
    Rachel
    Alix
  • Olivia
    Juliette
    Hanna
    Lauren
    Charlotte
    Sofia
    Rosalie
    Stella
  • Alvast hartelijk bedankt voor de vele mooie suggesties!
    De twee namen die hier thuis al gevallen waren, en ook blijven hangen, waren Rosa en Mia.
    We willen sowieso geen Fransklinkende naam en we hebben een voorkeur voor namen die je niet te vaak hoort.
    Flora vind ik ook erg mooi!

Misschien kan ik dan beter de vraag stellen:
    Willem, Karel en ...
    Mia
    Rosa
    Flora
    ?
  • Mia en Flora -> Allebei heel erg mooi! Flore in plaats van Flora nog mooier.
    Rosa niet mis, maar voor mij niet af. Vind Rosalie wel prachtig.
    Ik dacht bij het zien van je titel zelf meteen aan Josefien/Jozefien en Catho! Maar vind Mia en Flora eigenlijk mooier dan mijn eigen suggesties, haha!
  • Ik hoor Willem, Karel en ik denk spontaan: en Johanna
  • Mia is een mooie naam.
    Flora wat minder mijn ding Flore hoor ik liever
    Rosa ook wat minder, Rosie of Rosalie hoor ik liever.
    Persoonlijk zou ik voor een langere naam gaan
  • Willem, Karel en

- Nella
    - Teresa/ Teresia
    - Bertien
    - Ursula
    - Josefien
    - Babette
    - Cecile
    - Ida
    - Olga
    - Mona

Uit jullie lijstje vind ik Mia het mooiste.
  • Flora is zó mooi! Helemaal verliefd op die naam love.gif (hier wordt het een jongen dus geen Flora helaas)

Wat mij betreft, veruit de voorkeur voor deze naam. Rosa is ook mooi, ik hoor Roos dan nog net iets liever. Vind het iets jonger. Maar begrijp dat je eerder voor Rosa zou kiezen, het klinkt precies wel beter als alle drie de kinderen een naam van twee lettergrepen hebben.
    Mia is veel minder mijn ding, denk dan meteen aan het liedje van Gorki. Hoewel geen lelijk liedje, zou ik al gauw denken "Mia heeft het licht gezien"...

Nuja het blijft een heel persoonlijke keuze uiteraard. En mijn stem gaat naar Flora wink.gif Heel veel succes!
  • Alvast hartelijk bedankt voor de vele mooie suggesties!
    De twee namen die hier thuis al gevallen waren, en ook blijven hangen, waren Rosa en Mia.
    We willen sowieso geen Fransklinkende naam en we hebben een voorkeur voor namen die je niet te vaak hoort.
    Flora vind ik ook erg mooi!

Misschien kan ik dan beter de vraag stellen:
    Willem, Karel en ...
    Mia
    Rosa
    Flora
    ?Caro85 @ 12/02/18 12:11

Mijn voorkeur gaat uit naar Roza. Super mooie, vrouwelijke, lieve naam. Flora vind ik specialer en is iets minder mijn ding.
    Mia is ook erg mooi.

Persoonlijk vind ik het hierboven voorgestelde Johanna, ook erg mooi. Net als Anna.
    Wat vinden jullie van: Willem, Karel en Clarisse? Willem, Karel en Nette? Willem, Karel en Helena?
    Wat zou jullie naam geweest zijn voor een jongen? Of volgen er nog kindjes en wil je die geheim houden?
  • Willem, Karel en Heleen
    Willem, Karel en Pieternel
    Willen, Karel en Jozien
    Willem, Karel en Elsbeth

mooi, lang, niet voorkomend:)
  • Hier fan van Heleen en Jolien.
    Hanne vind ik mooier dan Hanna.

Lize komt ook in me op als voorbeeld.
  • Bij mij komt spontaan Anthe op,...
  • We zijn er nog niet uit hoor dames.
    Er zijn nog wat namen de revue gepasseerd, maar ik denk dat we momenteel blijven hangen op Rosa of Suzanne.
    Voor een volgende jongen hadden we Hendrik, Jakob of Corneel in gedachten. Zoveel makkelijker precies...
    We willen nog steeds een klassieke meisjesnaam, maar niet zo stijf genre Elisabeth ofzo...
    Wat vinden jullie? Rosa, Suzanne, nog iets anders?
  • Ik ken mensen met een Willem en Adriaan die zopas een dochtertje Frederiek kregen.
  • Astrid
    Renée
    Colette of cosette
    Céline
    Jeanne
    Cilou
    Aline

Zoveel mooie namen e 😄😃
  • Ik vind de voorgestelde namen mooi! Ik dacht eventueel nog aan Rosine?
  • Haha, mijn mannelijke gynaecoloog heet Frederik, nogal stom dan...
    Neuzeke, heel mooie namen, maar voor mij allemaal net te Frans klinkend... Het mag Vlaamser...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld