Wij zoeken een korte, Vlaamse meisjesnaam

• Wij zoeken een korte, Vlaamse meisjesnaam

Wij zoeken een meisjesnaam. Een jongensnaam hebben we al ongeveer 6 jaar bedacht en daar wijken we ook niet van af. Maar een meisjesnaam is heel wat moeilijker. We komen beide uit een grote familie en het lijkt wel of alle mooie meisjesnamen al bezet zijn. cry.gif
    Kaat, Lotte, Sien, Floor, Nel, Loes, Sietske, Frauke, Lieze, Astrid, Julie, Sarah

Ik stelde deze voor: Emma, Lisa, Lena, Anna, Hasse, Lies, Linde, Merel, Mirthe maar dat vond de vriend niet goed. Eerlijk gezegd weet ik het niet meer hoor. Jullie nog goede ideeën? We zoeken een korte, vlaams klinkende naam. June en Jane (op z’n Vlaams) vind ik mooi maar ik ben bang dat sommige mensen ze engels zullen uitspreken.
  • Veel van jouw namen stonden ook op mijn lijstje... smile.gif

Als ik Jane zie staan, zou ik het ook Engels uitspreken. Misschien Janne als alternatief?

Verder denk ik nog aan
    Fien (lijkt misschien te veel op Sien?)
    Stien (idem)
    Finne
    Roos
    Sam (als je unisex niet erg vindt)
    Lou (idem)
    Lin of Lyn of Lynn
    Linne of Lynne
    Fran
    Flo
    Eef
    Ava
    Tess
    Liv
    Liz
    Hanne
    Hanna
    Oona
    Nona
    Nina
    Niene
    Inte
    Lore
    Fem
    Fenna
    Fenne
    Noor
    Nore
    Zoé of Zoë

Zit er al iets tussen?

• Vera en Ava schoten bij mij recht binnen toen ik de titel las.
  • Wij hebben een Mette! Reservenamen waren Jutta en Marit.
    Verder vind ik Mila ook heel mooi, of Tille, Jade, Lena, Nona, Flore, Nienke, Nelle
  • Hier een Femke (eigenlijk Friese naam, maar toch ook ingeburgerd in BE), mijn 'oorspronkelijke' naamkeuze was Febe of Jade, maar daar ging man niet mee akkoord tongue.gif
  • Sorry voor eventuele dubbele of die mss al gegeven zijn in je dichte omgeving ... Febe Noor Cato Roos Inne Ina Saar Fee Lore Anke Bo Nina Britt Dina Elle Ella Kaat Lisa Emma Joke Lia Lila Lien Sanne.

Wij hebben een Sara.
  • Anthe, Anse, Ellis, Eden,Mare
  • Naam gevonden!

Deze morgen had ik één naam in mijn hoofd maar vriend-lief was al gaan werken. Toen hij terug kwam heb ik 't meteen gezegd en hij vond het ook héél mooi. Bij deze heeft onze buikbaby dus ook een naam als ze een meisje blijkt te zijn.
    En voor de nieuwsgierigen: De naam staat ook tussen jullie reacties.
    Maar ik hou de naam nog even geheim. Iemand moest me maar eens herkennen, dan is de verrassing er af smile.gif

Liefs en bedankt!
  • Mien, mienne, Ciel, Antje, Eva, Rienne, Bo, Noor, Julie, Nina, Mina, Lola, Lore, Lies, linn, Liv, lis, jara, juul, fee, Finn, bente, ...
  • Super @moederjuf !
    Ben wel benieuwd wat het geworden is!
  • Ik zal je een privé bericht sturen als dat gaat Ikke wink.gif
  • Super je een naam gevonden hebt !
    Je hebt nog tijd maar is zoveel leuker en makkelijker als je er al uit bent !
  • Mag ik weten wat de naam uiteindelijk is geworden?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld