we komen maar niet overeen... HELP!

• hallo iedereen

Ik ben zwanger van een eerste (tweede als je mijn miskraam meerekent) spruit, bevalling normaalgezien voor eind augustus voorzien!

Nu weten we nog niet wat het zal worden, want onze klein hield bij een vorige echo de beentjes stevig gesloten. morgen hebben we opnieuw een echo, hopelijk onthuldt hij/zij dan zijn/haar geheim!

ondertussen zijn we hevig op zoek naar toffe, korte, speciale (maar toch niet te speciale) jongens-meisjesnamen.
    Voor een jongen ben ik gewoonweg gek op de naam NOAH, mijn man vindt het echter te bijbels klinken. Nu zoek ik: ofwel raad zodat ik hem kan overtuigen ofwel andere jongensnamen die in dezelfde genre liggen. (voorkeur gaat uit naar hebreeuwse namen met een mooie betekenis, maar hebreeuws hoeft het niet te zijn hoor). PS ook mauro vind ik mooi, wat betekent dit?

ook meisjesnamen zijn heel erg hard welkom!

hopelijk kan iemand me hier helpen.
    Alvast bedankt

groetjes isa
  • Ik zou mijn 2de dochtertje graag Rune willen noemen. Maar in het voornamenboek staat er dat het een jongensnaam is. Ik vind het ook een mooie naam voor een meisje. En wat vind je van Lily? Die vind ik persoonlijk ook wel mooi.
    En natuurlijk Lani, he! bigsmile.gif

Voor een jongen vind ik T(h)omas wel mooi. Kyle, Robbe,...

Mauro is afgeleid van Mauritius en betekent "Moor, bewoner van Mauretanie" thumbup.gif Succes!Aangepast door Erato op 13/04/2004 11:57
  • Sarah,
    Mijn dochtertje noemt Rune. Het is inderdaad een jongensnaam maar wij kennen al een paar meisjes die ook Rune noemen dus het zal waarschijnlijk een naam worden die voor beiden kan, ga ervoor zou ik zeggen.
    Als het een meisje is wordt er ook volgende schrijfwijze genomen Rhune maar wij gingen voor de gemakkelijkste.
    Ine
  • Wat vind je van Jonah? Ook een bijbelse naam en toch gelijkend op Noah, niet?
    Noa voor een meisje vind ik ook wel leuk.
  • Isa voor een meisje vind ik ook wel leuk ! Lekker kort, houd ik wel van!
  • Oeps, foutje, ik zie nu pas dat jij zelf Isa noemt! Hi hi, nou in ieder geval vind ik dat je een mooie naam hebt!
  • Rune stond ook nummer 1 op mijn lijstje van meisjesnamen, maar mijn man vindt dat niet mooi... Voor een jongen vind ik Rune minder mooi, raar h??
    Voor een meisje hebben wij Sam. Wat de meeste ook als jongensnaam zien. Ik denk dat ik gewoon een moeilijke ben in namen....
  • Ik kan mijn ventje ook maar niet overtuigen h?! Voor een meisje staat het al vast: Mil(l)a. Maar voor een jongen ligt het al wat moeilijker! Ik hoor heel graag NIKOLAI of JOAQHIM. Nikolai mag het absoluut niet zijn omdat het te Russisch is (volgens mijn man die van Servi? afkomstig is) awe.gif . Nu begint hij wel JOAQHIM mooi te vinden, maar ik zal maar niet te snel juichen...
    wink.gif

Hoe overtuig je je man dat het toch een prachtige naam is! En Servisch en Russisch ligt zo dicht bij elkaar dat het toch niet uitmaakt.

Grtjs,
    Natascha
  • Onze keuze is voor een meisje al gemaakt, kort, mooi en toch speciaal: Liv
  • hallo dames

bedankt voor jullie reacties!
    helaas zweert mijn ventje nog steeds Noah af.... PFFFF....
    misschien is het dan teken dat het een meisje zal zijn, want daar komen we wel beter in overeen... lana staat bij ons op de eerste plaats!

ik geef noah echter nog niet op hoor, dus alle hulp is nog meer dan welkom!

groetjes isa
    PS Natascha, jij ook veel geluk met het overtuigen van je ventje!
  • sarah

Rune, of Runne, is ook meisjesnaam hoor. Ik ken er eentje van 2 jaar! content.gif
  • Wij hebben 3 kindjes en als het een meisje was dan vonden we geen jongensnaam .
    De laatste was een jongen en dan wisten we absoluut geen meisjesnaam.
    We wisten niet wat het ging worden maar hebben de gok toch maar gedaan zonder meisjes naam.
    Tessa + Lotte +Ward
    Groetjes Marijke thumbup.gif
  • namen van mijn kindjes

meisjes: natasja, tatjana, jirina
    jongens: c?dric, yorick, yari

deze keer wordt het voor een jongen Yoram en voor een meisje Lanya
  • Ik hoor ook heel graag Noah, maar mijn schoonzusje was mij voor!
    Ons zoontje heet nu Luka. Mijn broer zijn (helaas doodgeboren) tweede zoontje hebben ze Mika genoemd.
    Ook mooi en apart niet?
    Mila had ik voor een meisje.

Groetjes,
    Kat
  • Bij ons is’t eindelijk beslist! Het heeft mij vooral veel tranen gekost om dan toch mijn man te overtuigen hoor. Het is voor een meisje MILLA geworden (maar dat was al zeker) en voor een jongen JOAQIM.

Ben zo blij!

Groetjes,
    Natascha
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld