Victor of Viktor?

• Victor of Viktor?

Hoi,

De titel zegt genoeg. Graag jullie mening.
    De achternaam is Franstalig en bevat ook een C.
    Ons eerste gevoel was met een K, lekker stoer en strak. Maar als we het voluit schrijven met de achternaam, staat C mooier.
  • Mijn eerste idee gaat naar viktor. Mar als het beter geschreven is in combinatie met de achternaam... het is er niet aan te horen. Eigenlijk heb je niets aan Mn post... sorry
  • Ik zou voor de c gaan. Een Franse spelling lijkt mij logischer met een Franse familienaam
  • Zonder de reden van het twijfel te kennen met een K.
    Als ik dan lees waarom jullie twijfelen dan ga ik voor de C

Victor dus voor mij.
  • Ik kies voor Victor, zeker in combinatie met de achternaam waarin ook een C voorkomt.
  • Pfff... Ik wist niet dat dit zo moeilijk was smile.gif
    We hebben gisteren beslist met een C.
    Maar deze ochtend begin ik weer te twijfelen... hahaha
  • Ik zou zeker voor de C gaan. Zeker als de familienaam Frans is. Ik zou het zelfs een beetje vreemd vinden om dan een K te kiezen. Victor/Viktor is een internationale naam. Dus je zal beide spellingen altijd tegenkomen. Maar een K ga je vooral vinden in Slavische landen en eventueel Scandinavische landen. De spelling met C is mijns inziens algemener en internationaler en ook de originele vermoed ik als je gaat kijken naar de oorsprong van de naam. En ik ben sowieso een voorstander van zo dicht mogelijk bij het origineel blijven. Er wordt naar mijn gevoel te veel geknutseld met zogezegd 'hippe' nieuwe spellingen. Ik ben daar geen fan van.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld