Uitspraak naam Valentine

• Uitspraak naam Valentine

Hallo allemaal!

Hoe spreken jullie de naam “Valentine” uit?
    1) Op zn Nederlands [Val’un’tine]
    2) Of op zn Frans [Val’oh’tine].

M.a.w. Is 1 correct of blijft het in alle gevallen de Franse uitspraak?

Alvast bedankt voor jullie reacties !
  • Ik spreek het op de 1e manier uit! 2e zou niet in mij opgekomen zijn smile.gif
  • Bedankt! wink.gif
  • Zou ook gewoon /valentien/ zeggen
  • Ik ben van nederland. Maar zeg gewoon va len tine. Hoezo va lun tine? He spreekt het toch letterlijk uit zoals het er staat?
  • Uitspraken zijn sowieso heel regio gebonden e.
    Ik zou val en tien zeggen.
    Mijn man zou val un tin zeggen.
    Onze kinderen groeien op in de regio waar ikzelf opgroeide en die zouden het net zoals ik uitspreken.

Aangepast door Neuzeke op 23/09/2018 10:52
  • Dank jullie

Bedankt!

Wel onze dochter heet Valentine. We wonen in Vlaanderen en daar zegt iedereen Val-un-tine. Op zijn Nederlands/Vlaams dus.
    Schoonmoeder vindt enkel Val-oh-tine (Frans) juist, dus zegt ze dat ik de naam van onze dochter verkeerd zeg. Zij spreekt de naam van onze dochter dus ook steeds op zn Frans uit. Het zal inderdaad regiogebonden zijn.
    Ik wou gewoon even checken wat bij anderen gebruikelijk is, en of de Nederlandse versie toch echt ook wel correct is smile.gif

• Ik begrijp jouw 2 manieren van uitspreken niet zo goed. Ik spreek dat uit op z'n Frans, zoals 'saint-valentin', maar dan met -ine achteraan.
    Maar dat wordt nog met een 'un' nog met een 'oh'-klank uitgesproken, toch?
    Ik ken een meisje dat zo heet. Ze zijn franstalig thuis en spreken het uit zoals ik.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld