twijfel

• twijfel

Goede middag,

We zijn momenteel 23 weken zwanger van ons derde kindje, een eerste dochtertje.
    Onze twee zoontjes hebben hele korte, krachtige namen (1 klank). Dit wilden we ook graag voor onze dochter, maar bleek niet makkelijk.
    Onze keus is nu gevallen op Ava. Voornamelijk om de lieve klank en de wondermooie betekenis.
    wat vinden jullie van deze keuze? Zouden jullie dit combineren of 'an sich' laten? en met welke naam zouden jullie dit eventueel combineren?
    eventuele andere suggesties?

een twijfelende mama

Aangepast door Skibisjke op 24/02/2018 15:48
  • Ik ken een Ava dus vind het wel een leuke naam! Doet me wel wat denken aan de winkel Ava maar buiten dat vind ik het een leuke naam wink.gif
  • Ava is een prachtige naam! Mooi, lief, stijlvol, vrouwelijk, tijdloos, modern en toch klassiek. Heel erg mooi! Ik zou het zeker niet combineren en niet beginnen knutselen. Het is echt een heel mooie naam an sich.
  • Betekenis?

Ik vind Ava persoonlijk een heel mooie naam en heeft inderdaad een mooie klank. Zou er eigenlijk niets aan toevoegen. De naam klinkt zowel mooi bij een meisje als bij een volwassen vrouw (toch ook belangrijk voor later). Je schrijft dat deze een mooie betekenis heeft, welke heeft die dan? Ben wel benieuwd.
  • Ik zou hem ook laten, is voor zowel een stoer als schattig meisje! Ik heb een Ava in de klas en het is een echte Ava: prachtig mooi meisje met blond haar en blauwe oogjes, maar met heel wat pit!
  • Dank je wel voor de lieve reacties. Het neemt de twijfel toch een pak weg. smile.gif

Ava betekent " Adem van leven, zij die leven schenkt". Vond dit zo mooi om aan een dochter mee te geven.

groetjes
  • Ava is absoluut prachtig! Stoer en lief tegelijkertijd. Doen!
  • Dank je wel allemaal !
    ik denk dat het nu wel beslist is smile.gif

Bedankt voor de eerlijke en lieve reacties ... en nu hopen dat men allemaal 'den ava' vergeet eens ze onze kleine meid leren kennen bigsmile.gif
  • Dank je wel allemaal !
    ik denk dat het nu wel beslist is smile.gif

Bedankt voor de eerlijke en lieve reacties ... en nu hopen dat men allemaal 'den ava' vergeet eens ze onze kleine meid leren kennen bigsmile.gifSkibisjke @ Vandaag 11:04

Super beslissing!! En ik twijfel er niet aan, dat iedereen 'den ava' snel vergeten is!
  • Hele mooie naam!
    Als alternatief: Ada.
    Dat vind ik ook wel mooi.
    Succes!
  • Dag Dames,

Mag ik nog eens jullie mening .... iemand uit de schoonfamilie (dicht) heeft onze naamkeuze (Ava) ontdekt en de naam volledig afgebroken.

Zouden jullie dit laten meespelen? Mijn man twijfelt en wil nu voor Liv gaan, maar mijn hart ligt dan weer bij Ava ...
    Of zouden jullie voor een alternatief gaan: Ada, Ida ...

• Mss vind ze Liv ook maar niets . Wat ga je dan doen 😄.
    Jullie gevoel volgen !!!
  • Gevoel volgen! Niemand hoeft te beslissen over de naam van jullie kind behalve jullie zelf.
    En inderdaad, wie zegt dat de andere naam wel in de smaak zal vallen? Er zullen altijd mensen zijn die een naam super vinden of een naam echt niet mooi vinden. Zolang jullie hem mooi vinden, dat is het belangrijkste.

Hier was de (schoon)familie ook altijd bang voor de namen die we zouden kiezen omdat we graag iets meer unieke namen hebben. Uiteindelijk gaven ze ook toe dat, ongeacht of ze de naam mooi vinden of niet, ze het uiteindelijk wel mooi zouden vinden omdat ze dol zouden zijn op het kind op zich.
  • Ava is prachtig. Smaken verschillen nu eenmaal. Gewoon jullie hart volgen!
  • Hele mooie naam. Hoe dan ook moeten jullie de naam kiezen die jullie mooi vinden. Smaken verschillen nu eenmaal... Eens jullie kindje Ava heet, gaat niemand zich een andere naam bij haar kunnen voorstellen.
  • Vertel je favoriete naam aan 10 mensen en je gaat 10 verschillende meningen krijgen. Dat is niet meer dan normaal. Anders had ieder mens op deze wereld exact dezelfde naam. Zoals hierboven reeds gezegd, volg alstublieft je gevoel. Laat je door niemand anders leiden dan door jullie eigen gevoel. Anders kan je wel eens spijt krijgen. Ava is een prachtige tijdloze en elegante naam. Ik kan, persoonlijk, moeilijk begrijpen wat iemand aan deze naam zo kan afbreken. Maar ik besef wel dat het jullie moet gekwetst hebben. Praat er eens goed over met elkaar, en volg jullie gevoel!
  • dank je wel voor deze reacties ....het doet oprecht deugd.
    Ja we werden er door gekwetst en ik zie dat het vooral bij mijn man heel hard speelt.
    nu we hebben afgesproken gewoon niet onmiddellijk te beslissen, en als we een andere naam zouden kiezen wordt het waarschijnlijk LIv (wat onze nummer 2 was) en we gaan het enkel doen als we er ons beiden goed bij voelen.
  • iemand een opinie over de naam Liv of over de combinatie Ava Liv ?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld