Twijfel Kobe, Rube, jarne of Siemen

• Twijfel Kobe, Rube, jarne of Siemen

Twijfel welke naam mooiste is:
    Rube: gaan ze snel Ruben van maken denk ik
    Kobe:
    Jarne
    Siemen past iets minder bij onze ander 2 schatten
    Wij hebben een Thibe en Myrte
  • Ik zou zelf denk ik voor Rube of Siemen gaan. Je andere kindjes hebben ook héél leuke namen!

Misschien als alternatieven nog Siem (ik ken er eentje die zo heet wink.gif ), Sem, Tijmen, Ties of Mats?
  • Ik vind Siemen het mooist en vind dat erg goed passen bij de namen van je andere kindjes! Het is niet omdat het niet met een doffe 'e' is dat het niet past toch?
  • Ik zou dan weer voor Kobe gaan. Vind dat goed passen bij je andere twee namen van de kinderen. Siemen vind ik dan weer de minst mooiste.
  • Ik vind Jarne of Rube het beste passen. Kobe vind ik wat hard en ik zou naast Thibe en Myrte nu voor een andere klank gaan.
  • Persoonlijk zou ik voor Kobe kiezen (mijn absolute nr.1 jongensnaam!) maar ik vind Siemen ook heel mooi passen bij de andere namen.
  • Ik moet bij Siemen dan weer aan het Engelse woord denken (anders geschreven, zelfde uitgesproken) en dat is nu niet bepaald de associatie die ik zou willen bij de naam van mijn kind.
    Rube vind ik wel ok, maar zal idd snel Ruben van gemaakt worden.
    Jarne gaat ook verward worden met Arne vrees ik.
    Kobe vind ik persoonlijk niet mooi, niet mijn smaak, maar op zich is er niks mis met de naam.

In dezelfde stijl mss Rune?
  • Ik dacht bij Siemen ook meteen aan het engelse woord, dat wil je toch niet voor je kind.. Jammer want de naam zelf is best nog mooi, maar zou het zelf dus nooit nemen.
    Jarne vind ik echt niet mooi.
    Kobe en Rube zijn allebei leuk!
  • Ik vind Kobe veruit de mooiste naam.
  • Kobe vind ik ook de mooiste naam!
  • Wij hebben ne Siebe
    Past ook wel bij jullie namen
  • Wij hebben drie jongens Rune, Senne en Tibe, (Arne, Mats, Kobe, Robbe stonden ook nog op het lijstje)
  • Ik werk in internationale omgeving en siemen is echt not done in dat geval. Zo n naam geven, in deze tijden van verengelsing en internationalisering lijkt mij nogal onnozel...

• Persoonlijk vind ik Kobe de mooiste naam uit jouw lijstje.
    Siemen zou ik niet nemen omdat dat in het Engels (wel semen geschreven) sperma betekent...
    Ik ken een jongen die Siem heet, dat vind ik dan wel weer heel mooi (nog mooier dan Kobe).
    Succes met je keuze smile.gif

Aangepast, ik had semen idd fout gespeld. 2 keer aangepast. Laatste keer door Jacoba78 op 23/10/2017 10:30
  • Nee, semen. Seamen zijn zeelieden. Daar zou ik verder geen rekening mee houden. De uitspraak is ook wat anders.
  • Kobe!

Of zoals iemand al zei: Siebe is ook een leuk alternatief!
  • Ikind Siebe en Thibe wat veel van het goede. Dan eerder Siem of Sietse.
  • Oda, Siemen wordt uigesproken zoals semen, seamen heeft een andere uitspraak.
  • Hier niet. Siemen, semen en seamen worden alledrie verschillend uitgespproken. Siemen is een Friese naam, die uitspraak valt hier echt niet te vergelijken met het Engels. De klemtoon ligt net anders en de n is zo lekker noordelijk. Semen klinkt dan wel zoals een Brit zou proberen Siemen uit te te spreken.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld