Twijfel jongensnaam

• Twijfel jongensnaam

Dag iedereen,

Ik ben nog aan het twijfels over enkele jongensnamen, maar mijn man hoort maar 2 namen graag Seba en Seppe.
    Ik hoor ze beiden ook graag, maar twijfel bij Seba, omdat je dit niet vaak hoort als echte naam, maar meer als afkorting van Sebastien.
    Het is een lange achternaam vandaar we iets kort wilden.

Wat denken jullie hiervan?
    Een voorkeur?

Merci voor jullie meningen
  • Seba lijkt me idd niet af smile.gif en klinkt als een afkorting maar als je dat graag hoort, waarom niet.
    Seppe is wel tof maar daar beeld ik me onmiddellijk een klein manneke bij in met een overalleke aan en een klakske op bigsmile.gif

Wat denk je van
    * Lode
    * Thias
    * Tijl
    * Thor
    * Nesta
    * Wies
    * Kor
    * Flor
    * Tuur
    * Jules
    * Jack
  • Seba lijkt wat onaf. Ik zou dan officieel Sebastiaan nemen, dan kan je hem nog altijd zelf Seba noemen!
    Seppe hoor ik niet zo graag, ik vind Sep dan leuker, maar dat is kwestie van smaak natuurlijk.
  • Ik ken verschillende mensen die Sebastiaan of Sebastien heten en tegen de ene zeggen ze " Seppe", tegen de andere " Seba" en tegen de andere "Bas". Ik ken geen enkele Sebastiaan waar ze zijn hele naam tegen zeggen smile.gif)

Ik heb zelf in de familie een jongen die " Sebbe " heet, naar Sebastiaan.
  • Persoonlijk ben ik niet eo’n fan van Seba, Sebas vind ik wel top. Maar als jullie Seba graag horen zou ik zeker Seba nemen en niet Sebastiaan. Een andere officiële naam dan roepnaam (en gebruikte naam) zorgt vooral voor verwarring en gedoe!
    Seppe hoor ik graag maar vind ik al wat passe, ik ken heel veel Seppes van begin 20..
  • Ik ben dan voor de naam Sebbe! Ideale combinatie van Seba en Seppe en bovendien (voor mij toch) nog de mooiste naam ook.
  • Seba vind ik schattig, maar enkel als afkorting. Voor later op het werk en zo, zou ik wel Sebastien of Sebastian nemen als officiële naam. Seppe is mijn ding niet, maar een perfect gewone naam die je hier in de omgeving veel hoort.
  • Ik ken een jongen die officieel Seba heet, niemand in zijn of onze omgeving ervaart dit als "een afkorting van" of een naam die onaf is.
    Dus als je dat de mooiste naam vindt, zou ik er gewoon voor gaan!! smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld