Rues

• Rues

Hallo,

Mijn vriend en ik hebben een speciale jongensnaam in gedachten.
    Wat vinden jullie van 'Rues'?
    Rues wordt uitgesproken zoals Bruce maar dan zonder 'b'. smile.gif

Groetjes
  • Heeeel speciaal. Misschien wel te speciaal want mooi kan ik het niet noemen. Moest meteen denken aan Reus. Dat je het dus verkeerd geschreven had. En daarna sprak ik het dus echt uit als ru-es. Beetje te geknutselde naam voor mij.
  • Sorry, maar ik vind het ook geen naam. Voelt ook niet af voor mij. Wat is er mis met Bruce? Maar als het jullie naam is, maken onze meningen toch niet uit en moeten jullie ervoor gaan 🙂
  • Sorry, ook ik ben geen fan. Idd reus fout geschreven. Bruce is niet mijn persoonlijke stijl, maar vind ik al veel beter!
  • Bij het snelle lezen zag ik ook reus en toen dacht ik dat het moest uitgesproken worden zoals het er staat.
    Weet niet wat te denken bij de naam.
  • Waarom dan niet Ruce? Zou ik direct beter uitspreken.. Rues sprak ik uit als 'ru-és'.
  • Totaal mijn ding niet.
    Ook Bruce niet maar idd waarom niet Ruce schrijven dan ?
  • Ik las ook eerste Reus, daarna las ik het als ru-és.
    Ik vind het geen naam. Moest je toch zeker zijn van de naam, zou ik het schrijven als Ruce zoals hierover werd gesuggereerd.
  • Ik las Ru-es ipv Ruce, dus voor mij is het ten eerste niet duidelijk en ten tweede is het niet mijn smaak.
    Waar hebben jullie de naam gevonden? Is het een zelf uitgevonden naam of is het een naam uit een vreemde taal?
  • Ik las ook ru-es.. althans nadat ik eerst reus las... Ik zou ook voor Ruce opteren. Bij Rues zal hij dagelijks moeten uitleggen hoe zijn naam uitgesproken en gespeld wordt. Daarnaast denk ik wel dat veel mensen eerst reus zullen lezen.
  • Ik ging ervan uit dat je het Ru es zou uitspreken...., maar ok, eens mensen het weten... en anders mss Ruce schrijven...
    Het is niet mijn stijl van naam, maar vind hem nu ook weer niet onoverkomelijk...

Volg vooral jullie gevoel!

Veel succes
  • Ik vind de betekenis van "(he) rues" niet zo leuk. In het Frans trouwens ook niet. Ik zou dan ook voor de spelling Ruce gaan.
  • Je gaat tot vervelens toe de naam moeten uitleggen, vrees ik.
    Ik las eerst het Franse woord voor 'straten'. Daarna vermoedde ik dat de uitspraak ru-ès zou zijn. En ik dacht dat het een meisjesnaam zou zijn.
    Als jullie het mooi vinden, moeten jullie het gewoon doen, natuurlijk.
  • Ik begrijp dat de naam je iets zegt maar inderdaad, te ingewikkeld voor mensen...
    Wat vind je van Rhys? (of Ries, Reese, Reece..)
  • Het is zo'n naam die voor jullie heel logisch zal klinken, omdat jullie die zelf bedacht hebben. Maar voor mensen die jullie brainstormproces niet meemaakten, klinkt de naam misschien niet zo logisch. Het is speciaal en inderdaad de uitspraak zou wel eens tot verwarring kunnen leiden. Het is aan jullie om te bepalen of dat belangrijk is of niet.
    Persoonlijk vind ik 'logische' namen wel handig voor het kindje in spé. Maar ik snap dat sommige mensen houden van uniek en speciaal. En de mensen die ertoe doen, die zullen de uitspraak wel snel onder de knie hebben.
    Ik was aan het denken om de naam eventueel fonetisch te schrijven (Roes/Roez) maar dat heeft dan weer geen goeie betekenis (uw roes uitslapen).

Veevie stelde de naam Rhys (uitgesproken: Ries) voor, wat ik ook een speciale naam vind, maar iets logischer als jullie Rues. Andere voorstellen die ik jullie kan doen zijn: Briek, Cies en Rint.

Volg jullie gevoel! Veel succes!
  • Hoewel ik mijn kind ook een vrij unieke naam heb gegeven, kan deze me toch echt niet bekoren. De correcte uitspraak zou nooit in me opkomen, ik dacht aan ru-es. Denk dan ook dat je kind zijn naam eindeloos zal mogen herhalen/spellen.
    De naam Rhys die hier al gesuggereerd werd, vind ik wel erg mooi!
  • Hoi

ik moet me een beetje aansluiten
    Ruès zou ik schrijven als het een Spaanse jongensnaam zou zijn.
    Als het op Bruce moet gelijken zou ik het ook als RUCE schrijven.
    Ik vind Bruce dan weer persoonlijk net iets mooier.

Is het Engelse dat jullie aantrekt of het speciale ?
    Indien het de Engelse tongval is , dan vind ik JACK ook een mooie naam.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld