Otto?

• Otto?

Hallo allemaal,

Binnen een drietal maand worden wij voor de tweede keer trotse ouders. We dachten ons zoontje Otto te noemen aangezien we dit op zich een mooie naam vinden en ook wel goed past bij zijn grote broer Felix. Waar we een beetje meezitten is dat andere kinderen (vooral eens ouder) al snel de link gaan leggen met auto (op zijn vlaams dialect wordt dit dan al gauw otto en dus fonetisch hetzelfde). Aangezien we dit niet kunnen voorleggen aan vrienden of familie (naam blijft ons geheimpje) vroegen we ons af wat jullie ervan denken. Ver gezocht of komt dit ook op bij jullie?

Groetjes,

JaSu
  • Mooie naam.

Ikzelf leg niet onmiddellijk de link. En zou ze ook geen schrik voor hebben.

• ik vind het ook een leuke naam en leg niet automatisch die link...
    Doen zou ik zeggen, maar volg vooral jullie gevoel...!

Veel succes
  • Ik leg meteen de link met de online winkel. Maar dat is denk ik omdat die winkel typisch nederlands is? Dus voor mij zou de Combinatie Otto en Felix niks zijn want bij Felix denk ik aan een kat en bij Otto aan een online webwinkel.

Maar goed zo hebben mensen vast met meer namen wel bepaalde dingen die ze kunnen linken. Maar je kiest wat je zelf mooi vind toch
  • Nienke, Emily en tessa zijn pas marginale namen ! Bah Seg
  • Leen, lekker origineel weer je valt in herhaling. smug.gif
  • Ik denk wel direct aan 'nen otto', een auto dus wink.gif
    Ik zou deze naam dan ook nooit kiezen.

Verder neem ik de reacties van Nederlanders op Belgische namen en vice versa altijd met een korreltje zout, want ik heb al gemerkt dat daar héél grote smaakverschillen in zitten. Typisch Nederlandse namen, zoals Nienke, vind ik persoonlijk helemaal niets, maar ik ben mij er heel erg van bewust dat Nederlanders net hetzelfde hebben met typisch Belgische namen.
  • Otto is leuk! En het zijn twee oude namen, dus past samen. Gewoon doen!
  • Ik heb de associatie direct maar het zou me niet tegenhouden wink.gif

@leen : wat een mage reactie van jou. To vraagt een mening. Dan heb je altijd voor en tegenstanders.
    Gelukkig maar of iedereen had dezelfde naam
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld