Otto

• Otto

Over een maand verwachten wij ons eerste zoontje, alleen, jongensnamen zijn zó moeilijk. We willen graag iets kort krachtig en wat je niet te vaak hoort, zonder dat het absurd wordt of levenslange pesterijen zal uitlokken smile.gif

Voorlopig zitten we met Otto in ons hoofd. Maar ik ben weer aan het twijfelen geslagen. Misschien klinkt het net belachelijk, bijvoorbeeld door de referentie naar 'auto'. Wat denken jullie bij die naam?
  • Otto is tof, helemaal niet belachelijk.
    Zo kan je van elke naam wel iets zoeken, als ze willen pesten vinden ze wel iets...
    Nog andere ideeën misschien:

Oscar
    Neel of Korneel
    Boris
    Hannes
    Dauwe
    Rein
    Jorre
    Alec
  • Ooh de otto.nl ... Ken je dat? Dat is net zoiets als bol.com en wehkamp. Zou mijn kind daar niet na willen vernoemen. Maar dat is een persoonlijke keuze
  • Otto is een leuke naam voor elke leeftijd. Ik vind zelf andere namen mooier, maar ik vind deze naam zeker niet belachelijk.
  • Otto is een leuke naam! Uniek maar ook niet té speciaal. En tegenwoordig komt de naam wel vaker voor. Het is niet dat het een geheel onbekende naam is. Al is de kans klein dat hij in de klas zal zitten met een naamgenoot. (Waarschijnlijk zal hij wel in de klas zitten met 5 Louis', 3 Leon's en 4 Lukassen. wink.gif ) Volg je gevoel een beetje. En zoals hierboven reeds is aangehaald. Pesters vinden altijd wel iets om over te pesten.
    Ik zou het me niet aantrekken. Otto is een stoere en toffe naam.
  • Ik zou het zelf niet kiezen maar het is niet mis en went wel.

Naar dat naamgenoten gedoe zou ik trouwens niet kijken 😄😃.
    Onze 2 oudste, hebben top 10 namen en die hebben in de klas of in de sportclub nog nooit bij een naamgenoot gezeten.
    Onze jongste zijn naam, is veel minder voorkomend en in de opvang zit er een naamgenoot 😄😃.
  • Jongensnamen zijn inderdaad vreselijk moeilijk. Ik ben zo blij dat wij 2 meiden kregen wink.gif
    Otto is niet mijn persoonlijke smaak (maar geen enkele naam zal dat van iedereen zijn natuurlijk), maar ik vind ook niet dat het pestgevoelig is ofzo. De associatie met auto vind ik geen probleem. Wout is bijvoorbeeld wel populair en dat is ook een bos! wink.gif Kaat is bij ons dialect 'koud'. En zo vind je ongetwijfeld nog veel voorbeelden. Dus daar zou ik Otto echt niet voor laten! Ik vind oprecht geen enkele reden waarom je de naam niet zou kunnen nemen als je het een mooie naam vindt! Ik zou het dus gewoon doen! wink.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld