Naam te Hollands?

• Naam te Hollands?

Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen: we overwegen de naam Abel voor onze kleine man. Het is een naam die we allebei erg mooi vinden, maar omdat we allebei uit Nederland komen en de naam hier niet veel voorkomt, kunnen we moeilijk een beeld vormen van de naam. Komt het bijvoorbeeld niet te oubollig of te bijbels over? Of klinkt het echt te Hollands (want dat is niet echt de bedoeling wink.gif

Alle reacties zijn welkom!

• bijbels had ik nog niet aan gedacht smile.gif deed mij direct denken aan de nederlandse groepje die hier ooit en grote hit hadden, 'onderweg' ofzo
  • Vind het helemaal niet "te" hollands. Maarja ik ben dan ook van nederland. Het is toch veel belangrijker dat julliie beide de naam mooi vindem voor je kind.
  • Als dat je naam is, doen!
    Hoor Abel dan 1000x liever dan Dylan, Jayce, Britney etc...
  • Inderdaad, Hollands en bijbels smile.gif
    Maar zoals de reactie hierboven heb ik zo'n naam dan nog wel liever dan zo'n Amerikaans marginale gekunstelde naam.
  • Bedankt! We zullen zeker ons gevoel volgen, maar zijn ook erg benieuwd hoe in België over de naam Abel gedacht wordt ☺
  • Ik ben een Vlaamse en vind het een leuke naam. Wij moeten binnenkort ook op zoek naar een nieuwe naam. Maar we stellen die nog even uit. Het is nog tot november wachten voor we ons wonder mogen ontmoeten
  • Als Vlaamse vind ik Abel echt niet te Hollands klinken hoor.
    Het is een mooie tijdloze naam. Past voor een kind en een volwassen man. Hoewel het hier niet vaak voorkomt is het helemaal geen gekke naam en toch uniek.
  • Hier ook een Vlaamse en grote fan van de naam!
    Hier staat hij niet op het lijstje, omdat het zoontje van een vriendin al zo heet.
  • Vlaams en ook wel fan van de naam Abel! Lijkt me niet per se té Nederlands
  • Heel braaf en bijbels voor mij.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld