Mooie meisjesnaam gezocht!

• Mooie meisjesnaam gezocht!

Dag dames,

Mijn man is nog niet te vinden voor een tweede kindje maar ik ken hem wel een beetje en hij heeft graag alles op voorhand bedacht en klaar en ingeschat…. het dubbeltje 50 keer ronddraaien zeg maar vooraleer een beslissing genomen word.
    Nu weten al sinds Emma geboren is wat we voor een zoon zouden willen maar stel dat we weer een dochter zouden krijgen?
    Daar hebben we voorlopig geen naam voor!
    Wie weet zou hij wel makkelijker beslissen als we een mooie naam zouden hebben thumbup.gif

Nu zei hij gisteren dat hij Lucia wel heel mooi vind maar dan echt op zen spaans uitgesproken… Probleempje dus want hij is wel overtuigd dat niemand dat uiteraard juist gaat uitpreken dan en onze dochter dan iedereen telkens moet wijzen op de uitspraak.
    We wonen in Frankrijk, dus de naam moet wel uitspreekbaar zijn in het frans, passen bij emma en niet TE origineel zijn want hij houd wel van traditioneel. Mijn ideen is hij niet fan van tongue.gif Misschien heeft iemand hier wel een leuk idee?
    Misschien iets vergelijkbaar met Lucia? Of iets totaal anders maar dat wel mooi is in het frans en toch pit heeft?

Ik ben benieuwd voor jullie ideeen en hopen maar dat als we er dan over praten en een naam vinden waar hij weg van is hij toch over de draad getrokken kan worden candle2.gif
  • Ik vind Lucia best wel ook hoor, en eens je één keer gezegd hebt hoe ze het moeten uitspreken komt dat zeker goed! Bij mij dochter zit bvb ook een Anna-Lucia in de klas. Eigenlijk was die naam enkel voor mn dochter lastig in het begin wink.gif

Anders gewoon Lucie? Of misschien nog Isalie, Céleste, Julisse, Marie, Charlotte, Alixe?
  • Léa
    Clara
    Lucie
    Manon
    Camille
    Sarah
    Chloé
    Louise
    Zoé
    Célia
    Lola
    Charlotte
    Juliette
    Laura
    Lisa
    Romane
    Anaïs
    Jade
    Elise
    Olivia
    Marie
    Maëlle
    Inès
    Julie
    Léna
    Pauline
    Alice
    Noémie
    Lilou
    Margaux
    Eloïse
    Marion
    Jeanne

• Amai @Neuzeke Jij hebt wel heel wat namen! goofy.gif Super!
    Zoé, Lola en Léa had ik ook al gezegd maar die vind hij niet mooi.
    Charlotte en Manon vind ik ook wel mooi…. en er zijn er nog wel in je lijstje die me wel smaken tongue.gif

Alixe had ik nog niet van gehoord en vind ik zelf ook wel mooi…
  • Ik ken een gezin dat in Frankrijk woont, zijn geen Fransen, en de dochters heten " Emma en Juliette".
  • Renée - Odette - Julia - Marthe - Estelle - Margot - Hélène - Florence - Axelle - Isaure - Juline - Laure - Clémence - Manou - Cécile - Laïs

• Emma en Eléonore love.gif
  • Alvast bedankt dames!

Zitten echt heel mooie namen tussen die zeker en vast voor mij zouden kunnen blush.gif

Alixe, Eléonore … Anaïs is ook heel mooi…. keuze te over!!! Ik zal er eens een paar zijn richting uitgooien tongue.gif
  • @HappyJ Louane, was onze tweede optie geweest maar aangezien wij niét in Frankrijk wonen en het voor België te Frans is hebben we die niet gekozenvoor onze dochter
  • Louane is ook heel mooi.
    Meisje op school van de jongens heet zo.
  • Succes met kiezen! Onze dochter heeft de Engelse variant van Eleonore als naam meegekregen smile.gif
  • Hey,

Ik heb ook een Emma en nog twee dochters en zij heten Julie en Marie...
    Volgens mij allemaal traditionele namen en Frans.

Groetjes,
  • Echt toffe namen allemaal!! bigsmile.gif
    Bedankt!
  • Cosette
    Suzanne
    Olivia
    Céleste
    Lucette
    Lara
    Cilou Aangepast door Jatinder op 27/09/2018 10:25
  • Alexine heb ik onlangs gehoord. Kan door Franstaligen uitgesproken worden denk ik.
  • Zitten leuke namen tussen.
    Zelf was ik heel erg fan van Amélie. Helaas was dit geen optie aangezien mijn mama Engelstalig is en mijn man zijn mama Franstalig is. We wouden een naam dat kon in beide talen en ook ok was in het Nederlands. Een hele moeilijke klus dus.

Maar Amélie stond bij mij dus ook hoog op het lijstje moest ik daar geen rekening mee moeten houden. (Ik ken trouwens ook een Améline wat iets minder mn ding is)
  • Wat denk je van Zoé, Juliette, Chloé, Charlotte, Emily, Lisa?
  • x sorry foutje
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld