Maeva/Louane

• Maeva/Louane

Binnenkort verwachten wij een tweede kindje. Indien het een meisje wordt, twijfelen we tussen twee namen:

Maéva (uitspraak [majéva]) of Louane (uitspraak [loe(w)an])

Wat vinden jullie? smile.gif Het zijn trouwens twee bestaande Franse namen, dus niet zelf gebricoleerd...Want daar krijg ik vaak kippenvel van tongue.gif

;
    2 keer aangepast. Laatste keer door momsie op 09/12/2017 15:55
  • Beiden mooie namen!
  • Ik ken een jongetje Luan dus zou niet voor Louane kiezen.
    Maeva is totaal niet mijn smaak maar zou dan wel voor die naam gaan van de 2.
  • Geen van beiden mijn ding maar als ik dan toch moet kiezen dan ga ik voor Louane! Misschien vinden jullie Julisse of Isalie ook nog wel mooi?
  • Alle 2 meisjesnamen die voorkomen in onze omgeving.
    Ikzelf vind Louane de mooiste
  • Bij mij ook geen van beide echt mijn ding, maar als ik moet kiezen, kies ik voor Louane.
    Daarvan weet ik nog hoe je het moet uitspreken. Maeva vind ik een heel rare, gekunstelde naam.
  • Hier ook een stem voor Louane, mooiste van de twee.
  • Bedankt! ..maar is Louane niet overdreven in combinatie met onze zoon Loïc?
  • Als ik deze namen hoor, denk ik: twee stukken naam die verkeerd aan elkaar geplakt zijn geplakt. De ouders hebben hun best gedaan, maar 't is niet gelukt. Julisse vind ik daar zelfs nog een beter voorbeeld van.
  • Zijn nochtans gewoon Franse namen uit een boekje (en we kennen een Maéva, en er is een Franse zangeres Louane) dus geen knip en plakwerk happy.gif
  • Ik vind Loic en Louane heel goed bij elkaar passen. Veel beter dan Loic en Maeva (dat ook ik niet uitgesproken krijg).
  • Het zijn idd gewoon namen maar niet echt gekend.
    Maeva is gewoon Ma en eva na elkaar zeggen , zoals het er staat e.
    Toen ik deze de 1ste keer zag dacht ik ook van amai maar nu zijn we die al goed gewoon
  • @Neuzeke
    Ja, sommigen hebben ook moeilijkheden met onze Loïc. Ze zeggen dan [loewik], terwijl het echt gewoon simpel op z'n Frans wordt uitgesproken met een duidelijke O en niet ou. Ook de functie van een trema blijft voor velen moeilijk...

We zoeken gewoon in dat elan verder en willen niet de 10de Juliette, Julie oid zijn... Voor een jongen zouden we misschien Victor opteren.

Uitspraak van onze meisjesnamen zijn voor ons ook vrij simpel: Maéva (uitspraak [majéva]) of Louane (uitspraak [loe(w)an])
  • Mss nog wat namen.

Loīc en
    Manon
    Cilou
    Camille
    Alix
    Mia
    Noémie
  • Maeva is bij ons in de buurt de naam van een Chirogroep, dus ik zie die echt niet als naam.

Louane heeft dan mijn voorkeur, al vind ik Lou veel mooier.
  • @Veevie Lou kan dan als koosnaampje zeker, maar vind ik geen volwaardige naam voor een vrouw in elke fase van haar leven. Bedankt voor je reactie! Meer en meer zijn we overtuigd van de naar Louane boven Maéva
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld