Luca - uitspraak

• Luca - uitspraak

Hey iedereen,

Wij twijfelen enorm over de naam voor ons zoontje. We vinden allebei Luca heel mooi, maar ik heb bang dat mensen gaan denken dat het een meisje is. Wat vinden jullie met voor een jongen? Luca met uitspraak Loeka of Luca met een U.

• Ik ken alleeb mannelijkw Lucas. En spreek het uit zoals het er staat met een u.
  • U
    Uuuu
    Oe
    Het kan alle 3 en het zal ook alle 3 gebruik worden.
  • Ik zou niet snel denken dat het een meisje is en spreek het uit met een ‘oe’. De meisjes die ik ken met die naam, hebben een andere spelling
  • Luca is een Italiaanse jongensnaam, de Italiaanse vorm van Lucas. Het wordt dus zeker 'Loeka' uitgesproken. Het gebruik als meisjesnaam is vrij recent en ik denk in de eerste plaats nog altijd aan een jongen.
  • Uniseks en wordt volgens de ‘regels’ inderdaad als Loeka uitgesproken!
  • Ik zou het ook als loeka uitspreken en zou toch nog eerder aan een jongen dan aan een meisje denken al ken ik ook een meisje met die naam.
  • Beste vriendje van zoon heet Luka, ander klasgenootje heet Luca. Wordt eerder met een oe uitgesproken, maar toch wat zachter.
    Er zit ook een Lukas en dat is eerder een uu als uitspraak.
  • Luca zou ik ook met OE klank uitspreken, kan volgens mij voor beide. Maar denk in eerste instantie aan een jongen.

Luka (of Lucas/Lukas) zou ik wel met U uitspreken, en is voor mij dan weer een jongensnaam.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld