Lou voor een jongen of meisje?

• Lou voor een jongen of meisje?

Hoi allemaal!

Wij zijn in verwachting van een zoontje en vinden de naam Lou super leuk.
    Nu vragen we ons alleen af of jullie dit voor een meisje of een jongen vinden?
    Wij vinden het zelf een stoere jongensnaam maar er worden om ons heen steeds meer meisjes met de naam Lou geboren waardoor we wat twijfelen... we willen natuurlijk niet dat hij gepest zou worden ofzo.

Bedankt voor jullie mening!!
  • Ik vind die naam veel leuker voor een jongen dan voor een meisje!
    Voor een meisje vind ik het eigenlijk maar helemaal niets...
  • Ik vind lou een super leuke naam. En absoluut voor een jongen
  • Ik associeer het eerder met meisje. (afkorting voor Louise)
  • Ik vind het een leuke naam die zowel voor jongens als meisjes kan. Moest ik hem aan een eigen kind geven, zou het eerder aan een meisje zijn (vind het wel een stoere, maar toch zachte naam voor een meisje). Maar ik zou nooit raar opkijken als er een jongen met deze naam geboren wordt. Kan prima!

Ik begrijp je bezorgdheid over het pesten, al denk ik dat de kans héél groot is dat de meeste kindjes hier zich geen vragen bij gaan stellen. En stel dat er toch ook een meisje in de klas zit die Lou heet, dan denk ik dat ze het wel gewoon van de volwassenen zullen aannemen dat sommige namen voor beide kunnen... En eens ze wat groter worden en niet alles meer als zoete koek aannemen wat volwassenen zeggen, dan denk ik dat eventueel pestgedrag tegen dan eerder gericht is op andere kenmerken dan een uniseks naam..

Je wilt je kind natuurlijk beschermen (je kind dat gepest wordt... een nachtmerrie denk ik als ouder), maar denk dat je wel safe zit met deze naam. Dan hoor je soms wel veel specialere namen dan dat 😊 Dus als dit dé naam is voor jullie, dan zou ik me daar zeker niet door laten tegenhouden!

Geniet nog van je zwangerschap en het uitkijken naar jullie wonder!
  • Kan perfect voor beide... ik ken jongetjes en meisjes met die naam, of roepnaam. Het heeft pit en is kort en krachtig. Ik denk wel een populaire naam op dit moment. Dus de kans dat er in de regio nog iemand de naam heeft is groot. Ik persoonlijk zou het voor een meisje kiezen maar vooral omdat ik andere jongensnamen leuker vind.
  • Ik vind het een hele mooie naam maar het kan inderdaad voor beide.
    Ik denk dat het momenteel vaker genomen wordt voor een meisje.
    Pesten zal er niet echt gebeuren, eerder gewoon verwarring als ze de naam zien staan.
    Ik zou mijn kind het liefst een namen geven waarbij meteen duidelijk is of het om een jongen of meisje gaat.
    Als dat voor jullie niet zo belangrijk is, doen!
  • Ons 4e kindje noemt Lou en is een jongetje
  • Ik ken alleen jongens met de naam Lou. Mooie stoere naam.
  • Het voorbije jaar zijn er 76 meisjes met de naam 'Lou' geboren in Vlaanderen, tegenover 141 jongens.
    Ik denk dat dit een objectief antwoord is op je vraag. De naam kan voor beiden, maar komt momenteel vooral bij jongens voor.
    Mijn subjectieve mening: Een meisje Lou is ondeugend en stoer. Een meisje met pit. Een jongen Lou is dan eerder zacht en braaf. Ik vind de naam 'Lou' voor een jongen te zacht. Moest ik een zoon krijgen, ik zou hem (persoonlijk) een stoerdere naam bezorgen.
  • Het voorbije jaar zijn er 76 meisjes met de naam 'Lou' geboren in Vlaanderen, tegenover 141 jongens.
    Ik denk dat dit een objectief antwoord is op je vraag. De naam kan voor beiden, maar komt momenteel vooral bij jongens voor.
    Mijn subjectieve mening: Een meisje Lou is ondeugend en stoer. Een meisje met pit. Een jongen Lou is dan eerder zacht en braaf. Ik vind de naam 'Lou' voor een jongen te zacht. Moest ik een zoon krijgen, ik zou hem (persoonlijk) een stoerdere naam bezorgen.Lisa_X @ Vandaag 17:32

De Lou'kes die ik ken vallen alvast niet onder de noemer zacht en braaf. Wel stoer, ondeugend en vooral eigenzinnig! 😂
    Mijn subjectieve mening: Een meisje Lou is ondeugend en stoer. Een meisje met pit. Een jongen Lou is dan eerder zacht en braaf. Ik vind de naam 'Lou' voor een jongen te zacht. Moest ik een zoon krijgen, ik zou hem (persoonlijk) een stoerdere naam bezorgen.Lisa_X @ Vandaag 17:32

De Lou'kes die ik ken vallen alvast niet onder de noemer zacht en braaf. Wel stoer, ondeugend en vooral eigenzinnig! 😂Goeleg @ Gisteren 18:04

Het is dan ook een persoonlijk gevoel hé. Dat is voor iedereen nu eenmaal anders. smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld