Lisa of Kaat?

• Lisa of Kaat?

Welke naam verkiezen jullie? Lisa of Kaat(je)?

Alvast bedankt!
  • Lisa! Net omdat Kaat zeker een Kaatje wordt. Kaat vind ik te hard en Kaatje dat weer te soft.
  • Voor mij hangt het ervan af hoe je de naam uitspreekt.
    Lisa uitgesproken met een korte -i (dus eigenlijk Lissa, in dat geval kan je dit ook zo schrijven) vind ik prachtig, maar als je het uitspreekt als Liesa of, nog erger, Lieza, dan vind ik het helemaal geen mooie naam (zeker in de uitspraak Lieza. Uitspraak Liesa kan er nog mee door).
    Kaat vind ik gewoon een mooie naam, helemaal niet hard.
    Dus als jullie voor de uitspraak Lissa zouden gaan, wint die naam voor mij, maar als jullie voor de uitspraak Liesa of Lieza zouden gaan, wint de naam Kaat voor mij.
  • Ik ga voor Lize ipv Liza, vind ik veel verfijnder..
  • Het zou Lisa zijn, uitgesproken als Liesa..
  • Welke naam verkiezen jullie? Lisa of Kaat(je)?

Alvast bedankt!MM90 @ Vandaag 07:57

Ik heet Lisa en ik ben nog steeds erg tevreden met mijn naam. bigsmile.gif Ik heb in het buitenland gewerkt en al veel gereisd. En het voordeel is dat het internationaal net zoals in Belgiƫ een tijdloze naam is. Er zijn 90 jarigen in het rustoord met de naam Lisa en er worden er jaarlijks nog een groot aantal geboren. Ik krijg vaak complimenten over mijn naam. Natuurlijk zijn er wel mensen die mijn naam als Liza uitspreken maar na 1 keer corrigeren is dat meestal opgelost.
    Daarnaast vind ik Kaat ook een mooie naam. Ik denk dat het een meer tijdsgebonden naam is. Wel geen verwarring over de uitspraak. Ik vind de naam ook helemaal niet hard klinken. Al vind in Lisa wel zachter.
  • Hier een stem voor Kaat!
    Lisa ben ik persoonlijk een beetje beu en je hebt er ook zo veel varianten van: Lise, Lissa, Elisa, ... Kaat is wat unieker qua klank.
  • Hier een stem voor Lisa. Ik vind Kaat hard en ietwat saai (persoonlijke smaak uiteraard).
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld