Klassieke meisjesnamen die niet te vaak voor komen

• Klassieke meisjesnamen die niet te vaak voor komen

Hallo allemaal,

Wij zijn in verwachting van een meisje en de tijd dringt,
    maar mijn man en ik heb een erg uiteenlppende smaak als het om namen gaat.
    Ik houd meer van 'moderne' namen met een doffe 'e' zoals: Nine, Lune, Mette.
    Mijn man houdt hier absoluut niet van en geeft aan dit raar te vinden wanneer het kindje ouder is, zo'n moderne naam.
    Dit vindt hij al snel bijvoorbeeld ook al bij zijn eigen naam: tijn.
    Mijn argument dat heel veel kindjes nu een moderne naam krijgen, dus dat dat later wanneer deze kindjes ouder zijn niet vreemd meer is, verwerpt hij. Hij houdt meer van 'tijdloze/klassieke' namen als Maud, Esther. Ik vind deze namen redelijk saai en ze hebben absoluut geen wauw gevoel voor mij.
    Tijdloze namen die we beiden mooi vinden zijn: Emma en Julia. Maar ik vind dat er al zoveel kindjes geboren worden met die naam en zou graag voor een naam gaan die iets minder vaak voorkomt.

Hebben jullie tips?

• Mss totaal niet wat je zoekt maar hier zijn er een paar.
    Alice
    Anna
    Camille
    Céline
    Colette
    Josefien /fien
    Juliette
    Kaat
    Helena/Lena
    Rosalie/Rosa/Rosie
    Esmée
    Klara
    Cilou
    Noëmie
  • Ik vind Esther en Maud beiden heel erg mooi (stonden bij mijn eerste dochter in mijn top 5). Haar naam is Flore geworden, een modernere naam met doffe e. Dus misschien is die naam iets voor jullie?

Ik denk ook nog aan Lana.
  • Lise/Elise/Eloïse?

• Cozette - Odette - Juline - Roos - Léonore - Maëlle - Ella - Mila - Lara - Margot - Fran - Laure
  • Alix/Alixe
    Aline
    Marthe
  • Elisabeth is voor mij zo een TOPnaam, tijdloos en er zijn er niet veel meer van. Julia vind ik ook mooi.

Wat ook top is: Sophia of Sophie.
  • Charlotte (Lotte)
    Martha (zo'n mooi liedje smile.gif )
    Juliette (ipv Julia)
    Anne
    Christine (Tine)
  • Wij hebben een Mette smile.gif

In het lijstje "klaasiek maar niet te vaak voorkomend" past voor mij wel Emilie, Marthe, Estée, Mathilde (Mette is hier trouwens een afgeleide van wink.gif ), Sofia, Estelle, Anouk
  • Dank jullie wel voor de vele reacties! Er zitten zeker goede suggesties bij!
    Kanshebbers uit jullie namen:
    Roos
    Sofie/Sofia
    Laure
    Charlotte
    (Julia blijft ook nog steeds bij beide hoog staan)
    Verder vonden we individueel ook nog een aantal namen erg mooi uit jullie lijdt,
    maar hadden due niet voor ons beide het wauw gevoel.
    Welke van onze Kanshebbers heeft jullie voorkeur en waarom?
  • Uit je laatste lijstje gaat mijn voorkeur naar Charlotte!
    Kan voor een pittige, toffe, schattige, lieve, stoere.. meid. Beetje alles dus bigsmile.gif
  • Voorkeur voor Charlotte en Sofia.
    Beiden zijn tijdloos en elegant, lief maar met voldoende pit.
  • Sofia en Roos/Rosa vind ik beide heel mooie namen!

Mijn dochter noemt "Marika" (met de nadruk op de MA). Vind ik ook nog steeds heel mooi omdat het klassiek klinkt maar toch zo uniek is 😊
  • Laure en Julia vind ik het leukst uit jullie opties!
    Wat vind je nog van Rosie? Of Rosalie? Saar?
  • Voor mij steekt Sofia er met kop en schouders bovenuit!
    Vind de andere niet mis, maar kunnen hier niet aan tippen.

Roos zou bij mij de 2e plaats krijgen qua voorkeur.

Bij Laure twijfel ik altijd of je de AU nu op z'n Frans of op z'n Nederlands uitspreekt.

En er zijn in onze contreien al heel wat Charlottes. Heb de ervaring dat die later ook vaak wordt afgekort (heb al Chacha gehoord, of ook gewoon Lot). Dat vind ik altijd jammer, da's niet de naam die de ouders kozen voor dat meisje...

Succes met de keuze!
    thumbup.gif
  • Onze dochter heet Nienke maar wij noemrn haar regelmatig Nine (niene). Je kan zoiets doen toch? Eem oudere naam en als koosnaampje een Nieuwe naam
  • Roos: een naam die je niet veel hoort (toch niet bij ons in de buurt), heel vrouwelijk, heel klassiek, kan mooi afgekort worden (roosje, dat klinkt toch als een wolk van een baby smile.gif ), ook mooi voor volwassene, ook wel vintage smile.gif
  • Dank jullie wel!
    Wij twijfelen inmiddels enkel nog tussen:
    Roos
    Sofia
    Of Julia
    Laure, Emma en Sofie zijn inmiddels af gevallen.
    Verder kwam mijn man nog met Pauline. Wel een wat langere naam,
    Dus misschien heel wat anders dan de andere namen in ons lijstje maar ik vind hem ook heel mooi klassiek.
    Wat denken jullie?
  • Julia.

Die naam was al van in het begin bij jullie favorieten, bij allebei.
    Dan zou ik eerlijk gezegd niet verder twijfelen, ook niet omdat die veel zou voorkomen (ik heb de naam trouwens zelf niet 1 keer in de familie- of vriendenkring)
    Julia klinkt vrouwelijk, lief maar toch ook pittig.
  • Ik kies dan toch voor sofia. Maar vind de schrijfwijzen sophia mooier. Masr dat is natuurlijk persoonlijk
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld