Kan ik mijn dochter Ellie noemen als ik zelf Ellen heet?

• Kan ik mijn dochter Ellie noemen als ik zelf Ellen heet?

Hallo,

Mijn man en ik kwamen uit op Ellie, maar aangezien ik zelf Ellen heet, twijfel ik erg (vooral dan omwille van perceptie, ik wil geen “junior”-situatie creëren).

Wat denken jullie, kan het of niet?
    Ellie krijgt een zusje, Lotta.
  • Gewoon doen. Onze jongste heet Tessa Lynn. Ik zelf ook Lynn. Oké het is niet meteen de eerste roepnaam die hetzelfde is maar dat is toch ook niet bij jullie. Jij heet Ellen en dochter lief heet dan Ellie. Prima toch

Een vriendin van mij heet Jelisa, en haar dochter heet Jylana. Geen haan die er naar kraait hoor.
  • Ik vind Ellie een heel mooie naam dus ik zou zeggen GO GO GO !!!
    Idd geen haan die er om zal kraaien.
    En hanen die toch kraaien zullen mensen zijn die altijd wel iets aan te merken hebben.
  • Ik zal dan zo'n haan zijn, want ik zou het niet doen goofy.gif
    Misschien ligt het voor een stuk ook wel aan het feit dat ik het geen mooie naam vind en dat ik hem ook helemaal niet bij Lotta vind passen. Dat zijn 2 namen in een totaal verschillende stijl.
    Ellie vind ik een beetje 'simpel, goedkoop', ik weet niet juist hoe ik het moet uitdrukken. Lotta is 'chiquer'.
    Krijgen jullie een tweeling? Dan zou ik persoonlijk toch voor bij elkaar passende namen kiezen, in de stijl van Lotta.
  • Anna, dus het zijn twee namen in twee verschillende stijlen. Nou en? Het gaat de ts er ook niet om of je het twee stijlen vind of niet. Gaat er om of wij denken dat de mama Ellen heet en dochter dan Ellie kan noemen.
    Ellie is ook geen naam die ik zou kiezen. Maar dat is de vraag toch ook helemaal niet.

Zo, wel slechte haan ben je dan hoor. Als je kraait doe het dan goed 3 keer aangepast. Laatste keer door Lynne op 18/04/2019 12:30
  • Lynne, mag ik ook gewoon mijn mening zeggen?
    Je hoeft daar echt niet zo boertig op te reageren. Maar ja, boertig is jouw stijl natuurlijk, dat weten we al langer dan vandaag smile.gif
  • ik vind Ellie en Ellen dan weer totaal verschillende stijlen van naam. Ik zou er niet over denken dat dit een junior situatie zou kunnen voorstellen eigenlijk...
    En ik vind Ellie wel mooi en wel in dezelfde stijl als Lotta… moderner dan Ellen, vrouwelijk maar toch pittig... Namen voor hoofdpersonages in een goed boek smile.gif en dat is bij mij altijd een goed criteria smile.gif
  • Wat dacht je van Ellis ? Zelfde klank als Ellie, maar iets " volwassener" en ook mooi bij Lotta...
  • Ik volg Anna. Ik zou het niet doen
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld