Julise

• Julise

Wat vinden jullie van de naam Julise?
  • Zelf zou ik hem niet kiezen, gewoon omdat ik op een heel ander genre naam val, maar ik vind het zeker een toffe naam en zie al een guitig meisje voor me. Volgens mij kan je met deze naam niet veel mis doen!
  • Prima naam. Nog niet eerder gehoord maar klinkt wel leuk
  • Ik weet niet meteen hoe uit te spreken: [Julieze] zoals Elise of [juliss].
    Zoals Elise vind ik persoonlijk niet mooi, maar de 'Franstalige' vorm vind ik wel leuk en origineel!
  • Ik vind het wel leuk!
  • En Liselle? Mijn man heeft het niet zo voor Julise sad.gif
  • Ik zou Julies lezen, en dan vind ik het Julisse geschreven veeeel toffer! (JULLIS uitgesproken)
  • Ik vind noch Julise noch Liselle mooie namen, sorry... voor mij zijn dat gefabriceerde of geforceerde namen, samentrekkingen van bestaande klassieke namen (bvb Julie en Elise).

Wat vinden jullie van Lisette? Misschien is dat iets?
  • Goh, eerlijk? Ik vind het niet zo'n geslaagde naam. Heeft voor mij idd ook iets gekunsteld.
    Je gaat waarschijnlijk ook regelmatig met een verkeerde uitspraak te maken krijgen. In principe zou 't 'Julies' moeten zijn, op z'n Frans. Maar onder invloed van Nederland worden wel meer namen die op -se of -ne eindigen de laatste jaren volledig uitgesproken. Dus al naargelang hoe jullie 't willen, zou ik de schrijfwijze aanpassen.
    Maar wat mij betreft liever Juline of Juliette. Julie kan ook nog, maar dat is misschien een beetje passé. En Julia, op z'n Nederlands uitgesproken vind ik ook wel iets hebben.
  • Ik vind beide gefabriceerd overkomen. Eerste naam zou ik uitspreken als [julieze] en daar zou ik misschien nog aan wennen. Liselle vind ik erger en daar zou ik al helemaal niet weten hoe je het uit wil spreken [liezel] zou er dan uitkomen (met klemtoon achteraan zoals in Isabelle). Voor een naam die klinkt als die uit sound of music zou ik de spelling aanpassen (en dan klinkt het meteen minder geknutseld)
  • Julise is mooi
    Of Lisanne? Of Marise? Of Giselle?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld