jongensnaam Nello

• jongensnaam Nello

Hallo mama's,

Mijn vriend en ik zouden binnenkort aan een tweede kindje willen beginnen. Ons eerste zoontje zou ik graag NELLO genoemd hebben. Mijn vriend was jammer genoeg geen fan. Ook een collega zei me deze naam absoluuut niet te nemen. Nu hoop ik als de tweede ook een jongen is, toch de naam Nello terug boven te kunnen halen.

Wat vinden jullie hiervan? Zowel positieve als negatieve meningen zijn natuurlijk welkom!!!

Groetjes!
  • Iedereen gaat vragen waar Patrasche is? Ik vind de naam niet slechter dan vele andere namen maar deze is nu wel heel erg gelinkt in een duo. Als je dat ok vindt en je vindt de naam de beste ever...

Ik wilde een Stach, dat linkt ook iedereen aan het boek natuurlijk, maar man wilde ook niet mee:)
  • Ik vind Nello een mooie naam, maar dat jongetje was zo een triestig lot beschoren....
    Als je vriend niet overstag (what's in a name Kaatje) gaat, kan ik dat wel begrijpen.
  • Zolang je ook een Patrascheke koopt, kan je die naam nemen hé goofy.gif

Ik weet het niet. Er zijn ergere namen. Ik denk dat ik er wel aan zou kunnen wennen... misschien...
  • Nello, ik kan er wel aan wennen maar niet dadelijk mijn ding (zoals zoveel andere namen mijn ding niet zijn).
    Ik had nog nooit van Nello en patrasche gehoord dus ik betwijfel of "iedereen" erachter gaat vragen. wink.gif
    Maar als het voor je man een no-go was, vrees ik ervoor dat het nu wel zal lukken. Toch veel succes met het overtuigen!
  • Ok niet leuk als je het eind weet (ze sterven samen van ontbering) maar het is een kerstverhaal van trots en onvoorwaardelijke vriendschap.

Trouwens het standbeeld gezien in Antwerpen op de Handschoenmarkt voor de kathedraal?

Voor mij een go !
  • Bedankt voor jullie reacties! Ikzelf kende de naam voor het verhaal. Dat maakt waarschijnlijk wel een verschil. Daarna dacht ik, ach, er zijn zo veel adriaans (bassie en adriaan), gastons (gaston en leo),... dus zag er het erge niet van in. Ik denk dat je inderdaad eerst aan het verhaal kan denken maar zodra je het kind kent, je dat niet meer doet. Zo gaat het toch ook bij bekende vlamingen hun namen bijvoorbeeld...

Het standbeeld heb ik nog steeds niet gezien maar lijkt mij wel supermooi!!!!

Ik heb de indruk dat de meningen verdeeld zijn (tuurlijk) maar niet volledig negatief smile.gif
  • Ik vind het meevallen.
    Geen hoogvlieger voor mij maar ik zou er aan kunnen wennen .
    Ik kende de naam wel al , want we kennen een tweeling die nello en lonne heten.
    Het verhaal kend eik dan weer niet.
  • Ik ken een jongetje dat Fenno heet, is in dezelfde stijl en misschien vindt je man dat wel mooi?

• Ik heb Nello moeten googlen want wist niet waarover het ging.. Denk niet dat iemand in mijn omgeving dat verhaal zelfs kent?
    Dus daarom zou ik het zeker niet laten.
    Ben geen fan van de naam zelf wel.
  • Omwille van de link zou ik het alvast niet laten.
    Geen idee waar het over gaat of wat het verhaal is. Net zoals ik ook geen idee heb bij Stach, naar welk boek er verwezen wordt smile.gif
    Als je het nog steeds een leuke naam vindt... waag je kans !
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld