jongensnaam : Nathaz

• Hoi,
    M’n schoonzusje is 21w zwanger en weet al dat het een zoontje worden zal.
    Ze horen allebei (m’n broer dus ook) graag de naam "Nathaz".
    Klein probleem, want die is volgens ons in geen enkel boek terug te vinden...en volgens mijn weten kun je dan je kind niet zo laten registreren in het stadhuis bij de geboorte aangifte.
    heeft iemand al ergens de naam Nathaz (of Nathas) terug gevonden?

Alvast bedankt voor eventuele reacties!
    Conny
  • Hoi Conny,

Ik heb de naam nog nooit gehoord maar vind hem wel mooi.
    De wet rond namen is al enige tijd aangepast.De wet luidt volgens mij nu dat alles mag van naam zolang dit geen bespottelijke naam is waardoor je kind wordt gepest en als tweede punt moet er verplicht 1 medeklinker in elke naam voorkomen.
    Dus je mag zelf een naam verzinnen of van een andere naam een afleiding maken.

Ik zelf heb ook een zoonte sinds vorig jaar september hij noemt Ethan (engelse naam).

Ik wens je schoonzusje nog een mooie zwangerschap toe en een goede bevalling!!!

groetjes Ella en Ethan <3
  • Hallo Conny!
    Nu pas zie ik je oproepje.
    Nathaz is een typische Noord-Indiase jongensnaam. Het wordt op verschillende manieren in ons schrift geschreven: Natesh, Nathesh,Nathaz,Nathash omdat de Hindi karakters niet altijd overeenkomen met onze karakters.
    Het betekent: vernietiger...
    Daag,
    Jaenine
  • Hey jaenine,

oeps, betekent "vernietiger" ? astonished.gif
    Dat gaan m’n broer en schoonzus niet graag horen ....
    Wist ook niet dat het een Noord-Indiase naam was.
    M’n broer haalde de naam van een Amerikaanse skater met ros haar zegt hij, die noemde Natas, maar omgekeerd gelezen werd dat Satan, en dat kon dus absoluut niet!
    Vandaar de andere schrijfwijze omdat ze de naam wel leuk vonden klinken.... maar ik weet niet of dat zo zal blijven als ze de betekenis weten
    surprised.gif
    Ik hou je op de hoogte!

Groetjes, Conny
  • Euh, als je Natas omdraaid heb je Satan, he. Denk daar ook aan. Ik vind het persoonlijk ook een mooie naam. thumbup.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld