Jade, Lise of Mina?

• Jade, Lise of Mina?

Welke naam zouden jullie kiezen en waarom? Wat zijn jullie associaties bij de namen?
  • Uit jou keuze vind ik Lise het mooist
  • Jade (nl) vind ik erg elegant. Lief maar niet truttig.
    Lise vind ik gewoon. Niet mooi maar ook niet lelijk, doet me weinig eigenlijk. Word ik warm noch koud van.
    Mina doet me denken aan de dolle Mina's en is voor mij een No Go. Mona of Minne vind ik het betere alternatief.
  • Wij hebben een Lise, dus dat zou alvast mijn eerste keus zijn. We kozen hem imdat we het een eenvoudige, maar toch elegante naam vinden. Eentje die kan voor een baby, maar ook voor een volwassen vrouw. Voor een meisje-meisje maar ook voor een stoere meid.
    Toen wij hem kozen, hoorde ik hem niet zo vaak, ondertussen toch wel...of mss valt het mij gewoon harder op. wink.gif
    Hou er wel rekening mee dat mensen hem vaak op verschillende manieren uitspreken (lange ie of korte i, met s of met z).

Uit je andere keuzes vind ik persoonlijk Jade echt niet mooi, Mina vind ik nog wel lief klinken.

Hebben jullie zelf een voorkeur of ligt alles nog open?
  • Jade vind ik niet mooi.
    Lise vind ik mooi op voorwaarde dat het met een s uitgesproken wordt. Uitgesproken als Lieze vind ik het geen mooie naam, als Liese wel. Ik ga er wel van uit dat deze naam met een lange ie uitgesproken zou worden? Anders zou ik er Lisse van maken zodat het duidelijk is dat het met een korte i moet. Maar met een korte i vind ik hem dan weer minder mooi. Als je een korte i wil, zou ik er eerder Lissa van maken.
    Hoe zouden jullie Mina uitspreken, met lange of korte i(e)? Uitgesproken als Miena vind ik hem wel ok, maar uitgesproken als Minna vind ik hem wel mooier. Maar in dat geval zou ik dan wel Minna schrijven zodat de uitspraak duidelijk is.
  • Jade!! Altijd heel erg mooi gevonden. Ik zie er een lieve maar stoere meid bij.
    Lise vind ik te braafjes, ook al een beetje ouderwets. Maar da's enkel mijn mening natuurlijk!
    En Mina vind ik dan weer eerder een poezennaam...
  • Bedankt voor de reacties alvast!

@Ikke: Lise voldoet inderdaad al alle criteria. Je hebt goed gekozen! wink.gif Ik heb alleen een nicht die Lisa heet... Maakt dat we er toch erg over twijfelen. Momenteel ligt alles nog open. Ik heb zelf een voorkeur voor Jade.

@Lina Liese inderdaad uitgesproken als Liese. En Mina inderdaad als Miena. Mag ik ook vragen waarom je Jade niet mooi vindt? Gewoon gevoelsmatig of heb je er een reden voor?

Doet Mina jullie denken aan de dolle Mina's of de uitspreek 'jeetje Mina'? Dat houdt mijn man wat tegen.
  • Ik heb niet echt een reden waarom ik Jade niet mooi vind. Zoals je zegt, puur gevoelsmatig, denk ik.

Aan de Dolle Mina's dacht ik helemaal niet en 'jeetje Mina' is niet direct een uitdrukking die ik gebruik bigsmile.gif dus daar dacht ik zeker niet aan.
    Ik ken wel een meisje dat Minna heet, dus ik dacht vooral aan haar.
  • Ik deel mijn mening met velen hier denk ik smile.gif
    Jade vind ik niet wauw maar ook niet mis, als iedereen het Jaa deh uitspreekt, en niet djeejd smile.gif
    Lise is echt wel braafjes, maar daar is niets mis mee uiteindelijk, maar zit weinig pit in.. (mijn mening)
    Bij Mina heb ik de neiging om er iets aan te veranderen, weet niet waarom. Zou dan eerder voor Mine of Miene gaan..
  • Voorkeur voor Lise hier. Heel mooi! Vind het zelfs nog ietsje mooier als Lize of Lieze geschreven. Maar dat hangt ook van de gewenste uitspraak af.
    Heel lief en tegelijk prima voor een volwassen dame ook als je 't mij vraagt!

Jade is mijn ding niet, weet nooit of het op zijn Engels of Nederlands moet worden uitgesproken... en ja, bij mij kwam automatisch de link met de dolle Mina's in gedachten. Of zoals nog al gezegd werd, eerder een poezennaam...
  • Mijn voorkeur zou uitgaan naar Lise, ook gewoon zo geschreven. Hele mooie naam

Jade vind ik wat pit missen en bij Mina sluit ik aan bij de 'dolle Mina' commentaar die al vermeld werd. Maar uiteindelijk zijn het alle drie geen gekke namen, dus gewoon jullie hart volgen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld