Is de naam passé?

• Is de naam passé?

Hoi,

Wij verwachten een meisje en er is een naam die ik al sinds mijn jeugd heel erg mooi vind, nl. Kato/Cato.
    Maar intussen lopen er al wel wat Katootjes rond. De laatste jaren heb ik de naam echter niet zo vaak meer gehoord. Dus ik denk dat de meeste meisjes met deze naam intussen lagere schoolkinderen tot zelfs jong volwassenen zijn.

Zelf vind ik het een tijdloze naam, maar wat vinden jullie? Mijn man hoort graag Caro, maar dat vind ik helemaal niet zo mooi.
    Alvast bedankt!
  • Ik vind het nog steeds kunnen.
  • De naam kan prima nog. Dat een naam vroeger hip was en nu niet mser, betekend niet dat de naam dan maar niet meer gegeven kan worden. Uiteindelijk kies je een naam die je zelf mooi vind. Niet ofdat die hip is, past bij, klinkt als, ed.
  • Doen! Ken Kato's van alle leeftijden, de jongste is geboren in april. Staat zelf bij mij ook nog op het lijstje
  • Idd als je overtuigd bent, gewoon doen!

Zelf heb ik ook een naam die eerder 1 à 2 generaties voor mij courant was, vind ik helemaal niet erg. Mensen kennen hem al (liever dan zelf gefabriceerde toestanden) en geen dertien in een dozijn op school! Volg je gevoel smile.gif
  • Kato staat in de toplijsten op 54 en er zijn het afgelopen jaar 82 kato’s geboren. Nog steeds een populaire naam dus en zeker niet passé!
  • @sdf idd.
    Totaal niet passé en in onze regio nog vaak voorkomend.
  • Kato, prachtige naam, zeker doen!
    De schrijfwijze Cato vind ik persoonlijk minder.
  • OK, dank je wel allemaal! smile.gif
    Ik zie wel dat de meeste mensen Kato met K leuker vinden. Persoonlijk vind ik de schrijfwijze met C toch net iets meer hebben. Blijkbaar is die laatste ook de oorspronkelijke/originele spelling aangezien 't oorspronkelijk een Franse naam is. En ik blijf liever zo dicht mogelijk bij de originele spelling. Al is Kato met K tegenwoordig zo veel voorkomend, denk ik, dat de meeste het met een K zullen schrijven. Of niet?

• Weer via kind&gezin: afgelopen jaar 83 Kato’s en 13 Cato’s. Dus dat is echt meer dan 6x zoveel.
    Denk inderdaad dat de meeste het fout gaan schrijven, maar is gewoon een afweging hè smile.gif als je zegt dat het met een C is, is dat snel geleerd hè! Is ook zo bij Lucas/Lukas, Sofie/Sophie, Mirt(h)e en 1000 andere namen. Ik vind dat niet meteen een probleem smile.gif
  • Ik zou ook veel eerder geneigd zijn een K te schrijven.

Als ik Cato met C geschreven zie denk ik aan een personage uit de Hunger Games (op zijn Engels uitgesproken en mannelijk personage dus).
    Maar ik ben dan ook fan van die boeken (en films) tongue.gif Da's dus iets meer volgens smaak...

Aan de andere kant, als uw man liever Caro hoort, en jij Kato, vdan houdt Cato mooi het midden vind ik wink.gif
  • @Kierewiet dat heb ik ook bij Cato, dacht ook meteen aan de mannelijke vorm. (Keejto)
    Ik vind sowieso Kato mooier staan dan Cato, maar dat blijft persoonlijk
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld