Hulp nodig met voornaam

• Hulp nodig met voornaam

Hallo iedereen

Ik ben zwanger van een dochter en ik dacht dat het makkelijk ging zijn om een naam te kiezen maar dat is het dus niet...
    Ik heb al een zoontje Julian (Nederlands uitgesproken) en ik heb 3 namen waartussen ik twijfel...
    Juliette, Cilou en Gisèle
    Persoonlijk ben ik wel fan van Juliette, maar ik vraag me dan af of dit te veel naar Julian gaat en of er geen botsing op uitspraak gaat zijn , aangezien Julian op zijn Nederlands wordt uitgesproken en Juliette op zijn Frans.
    Gisèle vind ik ook super mooi, maar dat vinden zowel mijn moeder als zus niet mooi. Hoewel iedereen zegt dat ik me er niks van moet aantrekken, doe ik dat wel.
    Ik zit dus in een groot dilemma! HELP!
    Wat vinden jullie van Juliette en Gisèle?

Bedankt!
  • Persoonlijk vind ik uit je drie namen Juliette de mooiste, die stond ook op mijn lijstje.
    Maar in combinatie met Julian vind ik het eerlijk gezegd een beetje ‘Bob & Bobette’ worden.
    Dus in jouw specifiek geval zou ik dan voor Cilou kiezen. Gisele is minder mijn ding.

Nu wat familieleden van de naam vinden zou ik ook zeggen: dat doet er niet toe, maar eens je weet dat zij dat niet mooi vinden is dat misschien moeilijk te negeren. Wij vertellen om die reden de naam niet vooraf, en als ze hem achteraf niet mooi vinden zullen ze dat nooit nog zo vlakaf zeggen, en zullen ze er wel aan wennen.

Wat denk je van Estée, Estelle, Céleste?
  • Estée, estelle en Céleste vind ik ook mooi.
    Estelle was mijn favoriet toen ik de eerste keer zwanger was, maar die heb ik nu wel al wat gehoord.
    Céleste is de dochter van mijn vriendin smile.gif
    Estée vind ik ook mooi maar die deed mij dan aan "ijsthee" denken...
    Bedankt!
  • Gaëlle in plaats van Gisèle? Cleo? Esmée? Axelle? Rachel? Céline? Malou? Nanou? Michelle? Eloïse? Renee?

Ik vind Juliette de mooiste uit je eigen opties. Maar vind de combinatie idd wat te...
    Cilou en Gisèle vind ik niet lelijk, maar niet mijn smaak... je familie went wel aan de naam als jij hem echt wilt hoor! Je gaat nooit een naam hebben die iedereen mooi vindt... inderdaad best niet op voorhand zeggen...
  • Gisèle vind ik een topnaam! Je mama en je zus zullen er wel aan wennen mocht het zo zijn. Wij hebben nooit over namen gesproken, buiten met elkaar. De naam die we kozen is er eentje die wij graag horen en dat vonden wij het belangrijkste. Achteraf hoorden we dat opa toch niet zo'n fan was van de naam, maar hij is rap bijgedraaid.
    Op twee Cilou, mooie elegante naam die niet vaak voorkomt (toch niet in onze regio)
    Juliette vind ik mooi maar minder passen bij Julian. Te veel kwik kwek kwak voor mij.
    Veel succes met kiezen.
  • Ben meter van een Juliette en daar zeiden de opa en nonkel vlakaf: eikes zo een lelijke naam.. en nu dat ze zot zijn van haar, horen ze het al veel liever. Daar zou ik dus niet naar kijken smile.gif
    Voor de rest heeft iedereen al zéééér positief gereageerd op haar naam, denk dat hij wat aan het opkomen is ook
    Uit jouw lijstje vind ik Juliette de mooiste. Teveel Jip en Janneke vind ik het niet, maar misschien gaan de mensen Julian daardoor anders uitspreken (mensen die hem voor zijn zusje nog niet kenden natuurlijk). Maar dat is ook maar duidelijk maken en ze weten het..
    Gisele vind ik écht niet mooi, is voor een 40 jarige in mijn hoofd.
    Cilou vind ik niet lelijk maar ook niet wauw..

Mijn conclusie: trek je van Julian & Juliette niets aan, dat maakt toch niet uit? Later hebben ze hun eigen gezinnetje.. Ze gaan nu toch ook in aparte klassen etc zitten en elk hun eigen hobby.
  • Hoi, dan vind ik Cilou de mooiste van de 3. Juliette in combi met Julian vind ik niet mooi. Gaelle vind ik ook heel mooi. Je moet natuurlijk zelf weten wat mooi is. Maar ik vind Juliette wat aan de klassieke kant en moet dan direct aan Romeo en Juliette denken.
    Ik een zoontje Lars en een 2de kindje op komst. Ik heb veel jongensnamen in gedachten. Voor een meisje wil ik eventueel ook een naam met een L. Iemand ideetjes?
  • Ik vind ook Cilou de mooiste naam uit jouw lijstje. Geen mogelijkheid om verkeerd uit te spreken, zacht, mooi en lief. En gaat tof samen met Julian happy.gif

Eigenlijk vind ik Juliette op zich een prachtige naam, maar vind de combinatie met Julian niet zo leuk, vooral omwille van nl en fr uitspraak. Als ik beide namen samen zie zou ik heel erg geneigd zijn Julian ook op zijn fr uit te spreken. Wat waarschijnlijk niet jullie doel is...

Gisèle vind ik echt niet mooi, sorry. Gaëlle dan weer wel.

Laat je weten wat het wordt? Of geworden is smile.gif
  • Als Gisèle jouw voorkeur heeft, moet je daar gewoon voor gaan!
    Je moeder en zus zullen er wel aan wennen... Het is jouw kindje dus jij mag de naam kiezen, toch?
    Er zullen altijd mensen zijn die een naam niet mooi vinden en anderen dan weer wel.
    Had je op voorhand je familie niet ingelicht over de naam, dan gingen ze het er ook moeten mee doen...

• Ik vind Gisèle wel tof wink.gif maar idd als je mama en zus het niet mooi vinden en het blijft in je hoofd hangen dan is het niet evident om dat stemmetje het zwijgen op te leggen.
    Cilou staat ook op mijn lijstje.
    Julian en Juliette gaan wel mooi samen; Moest het nu JULIEN zijn (FRans ) dan zou het idd een beetje bob et bobette zijn.

Misschien is Romée wel iets voor jullie als jullie Esmée en Estée mooi vonden ?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld