Help ... wij hebben een babynaamprobleem!

• Help ... wij hebben een babynaamprobleem!

Hoi

Wij zitten met een groot dilemma. Wij hebben een zoontje, Louie genaamd. Ondertussen verwachten wij een zusje voor hem.
    Mijn man en ik vinden Marie een leuke naam en blijven wat steken bij deze naam.
    Maar ... Louie en Marie vinden we een beetje overdreven als je samen plaatst!!

Wat denken jullie?

Dank je wel!

In dubio.
  • Keimooi! Zou ik zelf ook durven nemen! Is trouwens een bekende combinatie denk ik. Je had vroeger een reclamespot van jetair met 2 schattige kindjes. Je moet maar eens opzoeken 😃 Jetair vakantiecheckers. Babettte vind ik ook heel leuk staan bij louie smile.gif
  • Keimooi en super leuk samen
    Niet twijfelen
  • Leuk!!
  • Louie en Louise zou erover zijn. Louie en Marie zijn verschillende namen met best wel veel gelijkenissen. Op zich geen probleem. Ik zou misschien eerder iets 'anders' zoeken. Maar ik snap wel dat het voor jullie in dezelfde stijl ligt. En Marie is een heel mooie naam.
  • Buiten dat het een beetje een cliché combinatie is (hier in de buurt toch, ken enkele Louis/Lowie en Marie combinaties) is dat toch gewoon een mooie combinatie? smile.gif Gewoon doen, binnen 20 jaar hebben ze elk hun eigen leven wink.gif
  • Wij hebben/hadden hetzelfde dilemma... los van elkaar overtuigd van de naam. In combinatie gaat de voorkeur dan weer iets meer uit naar de andere naam omdat ze minder dicht tegen elkaar aanleunen. Anderzijds... Ze blijven niet eeuwig de eenheid Louie en Marie, maar worden volwassen en gaan dan nog meer los van elkaar gezien worden. Daarvoor hebben wij ook gewoon gekozen voor de naam die op zichzelf nét dat beetje meer had voor ons, maar in combinatie misschien nog steeds wat twijfel oproept
  • Ik snap wat je bedoeld. Ik vind die combi ook niet zo super geslaagd.
    Wat vind je van Mia? Louie en Mia.
    Of lize, louie en Lize.
  • Lander en Xander, te gelijkend?

Ik vind Louie en Marie wel ok hoor, ze zijn toch vrij verschillend?

Wij hebben een gelijkaardig probleem op dit moment. Wij denken eraan ons zoontje Lander te noemen, maar zijn neefje heet Xander. Is dat te gelijkend? Voor mij klinken die namen helemaal anders, maar ze verschillen wel maar 1 letter... Sam zou ook kunnen maar ik denk dat onze voorkeur naar Lander gaat. Maar die beslissing durven we precies niet nemen omdat dat op Xander lijkt... We geraken er echt niet uit. Wat denken jullie: is Lander ok, ook al heet zijn neefje Xander?
  • Het is maar een neefje dus ja landen en xander kan. Als broers is dat wat anders.
  • Ik ken twee neefjes die Daan en Jaan heten. Je bent dat héél snel gewoon hoor! Enkel de oma durft zich eens vergissen wink.gif
    Maar wat mij betreft kan Lander zeker als neefje Xander heeft, ik vind dat geen probleem
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld