Help met keuze meisjesnaam

• Help met keuze meisjesnaam

Hallo,

Ik ben op zoek naar een leuke meisjesnaam: niet te vaak voorkomend.
    Achternaam is kort. 4 letters, dus wou ik de voornaam niet in 1 lettergreep.. Ik twijfel!
    Ik heet zelf Lien.
    Paulien
    Renske
    Mart
    Wat denken jullie?
  • Dag Lien,

Is het jullie eerste kindje?
    Bedoel je met niet vaak voorkomend dat het een unieke en speciale naam moet zijn. Of liever toch tijdloos maar gewoon niet in de top 20?
    Paulien is geen lelijke naam. Renske vind ik zelf iets minder. De naam Mart heb ik nog nooit gehoord.

Ik doe een poging in dezelfde lijn, laat gerust weten wat je/jullie al dan niet graag horen of net wel:
    FĂ©line, Marieken, Emmeline of Emmelien, Madeline, Frauke, Nienke.
  • Hey Lisa,

Bedankt voor je reactie.

Het is niet ons eerste kindje.

Met niet vaak voorkomend bedoel ik dat er niet veel met dezelfde naam rond lopen.
    Mag speciaal, maar mag ook tijdloos zijn.

Paulien vind je niet lelijk, maar ook niet mooi?
    Vind je het niet passend als ik zelf Lien heet en mijn naam is afgeleid van Paulien?

Dan vind ik Madeline het mooist uit het rijtje.

• Ik zou niet voor Paulien kiezen als ik zelf Lien werd genoemd. Ik ken een Paulien die Lien wordt genoemd. Renske vind ik leuker. Mart ken ik alleen van Mart Smeets dus dat is voor mij een jongensnaam.
  • Hey Lisa,

Bedankt voor je reactie.

Het is niet ons eerste kindje.

Met niet vaak voorkomend bedoel ik dat er niet veel met dezelfde naam rond lopen.
    Mag speciaal, maar mag ook tijdloos zijn.

Paulien vind je niet lelijk, maar ook niet mooi?
    Vind je het niet passend als ik zelf Lien heet en mijn naam is afgeleid van Paulien?

Dan vind ik Madeline het mooist uit het rijtje.LV10 @ 2/01/18 22:12

Lien en Paulien zijn totaal verschillende namen. Ik zou me dat zeker niet aantrekken.

Moet de naam bij broer/zus passen?
  • Ja een beetje. Ik twijfel echt wel. Ik denk dat de mensen dat niet mooi gaan vinden.
    Op zich past deze naam heel goed bij de naam van de zus en ook bij de familienaam.
  • Ja een beetje. Ik twijfel echt wel. Ik denk dat de mensen dat niet mooi gaan vinden.
    Op zich past deze naam heel goed bij de naam van de zus en ook bij de familienaam.LV10 @ Vandaag 21:51

Wat doet je twijfelen? Het feit dat jouw naam voorkomt in de naam? Of zijn er nog andere factoren die je doen twijfelen?
    Want persoonlijk, Paulien is een mooie naam. Ik zou het zelf niet kiezen omdat ik van nogal stoere namen hou. En Paulien is eerder zacht. Wat niet wilt zeggen, dat ik het geen mooie naam vind. Je zegt zelf dat de naam goed past bij zus en de familienaam. Wat toch ook wel een belangrijke factor is.
    Wat de mensen zeggen, maakt eigenlijk niet zoveel uit. Wat jij (en je partner) vind(en) is het belangrijkste. Dus volg je gevoel!
  • Dankjewel! Dan denk ik dat het beslist is smile.gif
  • Zelf zou ik niet de naam Pauline/Paulien geven als ik zelf Lien zou heten, gewoon omdat dit zo goed als dezelfde naam is en de kans groot is dat het kindje later door vriendinnen Lien genoemd zal worden.
  • Ik zou het persoonlijk ook niet doen als jij Lien heet .
    Paulien/Pauline is wel een mooie naam .
  • Ik zou het ook niet nemen ondanks je naam. Mar Paulien is verder wel een mooie naam!
  • Ik vind dat precies niet echt een probleem, een dochter Paulien als je zelf Lien heet. Jullie hangen ook niet aan de heup verbonden.
  • Deze reactie werd verwijderd.
  • Deze reactie werd verwijderd.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld