Flavie

• Flavie

Hallo!

wij verwachten binnenkort ons tweede kindje, maar dé meisjesnaam vinden lukt ons maar niet. Wij houden van oude namen met pit, die niet al te vaak voorkomen. (vb: Rosanne, Edith, Mia, Gaston, Felix, Gust,...)
    Als mijn man mag kiezen, dan wordt het 'Flavie', maar ik twijfel... Graag had ik jullie mening gehoord. Ook andere suggesties zijn meer dan welkom!

Dankjewel!
  • Ik vind het wel iets hebben.
    IK zag het onderwerp van het bericht, en ik was meteen geïntrigeerd.
    Flavie is echt een 'oud vlaamse naam' en momenteel nog niet echt 'in'. Maar ik denk dat daar wel eens verandering in kan komen.
    Ik vind dat de naam wel wat pit heeft. Het is een stoere meisjesnaam. En toch vrouwelijk. Ook mooie naam voor iedere generatie. Zowel als baby, puber als volwassene.
    Ja, ik ben wel fan!

Andere namen in dezelfde stijl: Alice of Ellis, Zulma, Annette, Odette, Theodora, Elza, Flora, Gisele, Clarisse of Florine.
  • Mijn naam is Valerie en ik werk met kinderen (kleuters). De meesten hebben moeite met mijn naam en sommigen zeggen dan ook Juf Flavie. In het begin vond ik het hilarisch maar ben er zo aan gewend dat ik het best een toffe naam vind. Ik zie bij Flavie een vrolijke spring in't veld.
  • Vind ik eigenlijk ook wel een leuke naam!
    Andere oudere naam die misschien kan bekoren: 'Irma'
    Klinkt wel iets serieuze dan Flavie.
  • Als ik eerlijk moet zijn, ben ik helemaal geen fan. Ik vind het geen naam, al is het dat blijkbaar wel. Gewoon niet mijn goesting dus! Misschien vind je Isabeau of Isalie wel mooi? Of Blanca, Alice, Julisse, Estelle?
  • Mijn eerste reactie was 'OMG, dat doe je je kind toch niet aan...'
    En mijn tweede en derde reactie eigenlijk ook goofy.gif
  • Totaal geen fan. Ik hoor enorm graag oudere namen maar Flavie, Zulma, Alma enzo vind ik niet zo mooi meer. Die klinken zo zwaar .
  • Ik associeer het ook eerder met een flauw kindje. Vind er geen pit inzitten.
    Succes nog met de zoektocht!
  • Ik ben ook niet meteen fan, moest wel meteen aan Octavie denken! Wel een toppertje vind ik ! smile.gif
  • Ook tof:
    Lus, Lena, Ida, Ada, Olga, Lou, Jol, Jul
  • Stond ook eventjes op mijn lijstje, maar leek me dan toch iets te speciaals.
    Misschien is Romanie of Jeanne ook een optie?
  • Is dat een naam? En hoe word die dan uitgesproken?

Doet me echt denken aan een verzonnen personage in het sprookjesbos ofzo. Geen fan..
  • In de verte herinner ik me nog een oude vrouw die flavie noemde..
    Eerder vindt ik het een naam voor een hond, dus zeker niet voor een kind.
  • Hmm ik vind hem niet zo leuk.. Heb het altijd al een gekke naam gevonden.. dus ik zeg niet doen..
    Misschien vind je Marie-Louise, Alfonsien, Julienne, Julia, Flora, Maria, ... wel leuk?
  • Ik vind Flavie wel mooi. In onze buurt woonde vroeger een oudere dame met die naam. Zij had een zus die Florine heette en dat vind ik persoonlijk ook een leuke naam!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld