Eppo

• Eppo

Binnen een tweetal maanden verwachten bij ons eerste kindje. We willen een korte, stoere en originele naam, zonder marginaal te klinken. We zitten met Eppo in ons hoofd, maar twijfelen nog een heel klein beetje. Wat vinden jullie hiervan? Door het feit dat de naam praktisch niet voorkomt, laat staan gekend is, is het moeilijk om in te schatten wat anderen ervan vinden. Alvast bedankt voor jullie eerlijke mening!
  • Vreselijk zeg. Voor mij is dat geen naam. Sorry maar vind het helemaal niks
  • Niet mijn ding denk dan aan Epo nu ja ik ken ook ne Pifte tired.gif
  • Er lopen in Vlaanderen. 29 Piftes rond onder de 10 jaar. Ik weet er eentje zitten. Ik ken hem niet persoonlijk, maar neem aan dat de mama van een Pifte deze reactie ook niet echt leuk vind.
    Eppo is 92 keren gegeven de laatste 10 jaar. Ik vind hem zelf niet zo heel geweldig, maar ook niet lelijk.2 keer aangepast. Laatste keer door Greet op 28/09/2018 16:27
  • Helaas ook niet mijn ding, al vind ik er niets vreemd of gek aan.
    Zoveel mensen, zoveel smaken. Het enige wat telt is dat jullie de naam graag horen. De anderen zullen wel wennen aan de naam.
  • De naam is niet mijn persoonlijke smaak, maar ik denk ook zeker niet "oei" hoor. Vind hem niet heel raar en zou er wel aan kunnen wennen als er in mijn omgeving een Eppo geboren zou worden.

Namen die een beetje een gelijkaardige klank hebben zoals Arno, Joppe of Pepijn vind ik persoonlijk leuker. Maar dat komt natuurlijk ook weer vaker voor en dat proberen jullie te vermijden smile.gif

Soit, de eindconclusie voor mij: ik zou hem niet kiezen, maar als het de naam is voor jullie, zou ik er echt voor gaan! Ook al zijn andere hier misschien wat negatiever! Ik kan oprecht geen enkele reden bedenken waarom Eppo echt niet zou kunnen of waarom het pestgedrag in de hand zou werken. Dus ik denk niet dat je je kind iets ergs aan doet met deze naam wink.gif Ik denk wel dat mensen wat gaan moeten wennen in het begin, maar dat heb je meestal met namen die wat minder voorkomen. Volg alsjeblieft jullie gevoel en veel succes! smile.gif
  • Ik ken 2 Eppo's en ik vind de naam ook maar niets. Maar dat is ieder z'n keuze he.
  • Mijn persoonlijke mening: Ik vind het echt geen mooie naam. Niet stoer of niet mannelijk. Maar gewoon 'speciaal' en zelfs ook gewoon 'raar'.
    Maar.. ik ben de eerste om te zeggen dat namen een gewoonte zijn. Dat je kan wennen aan een naam. En dat het de ouders zijn die de naam mooi moeten vinden, en niet wij. Dus volg jullie gevoel. Als jullie de naam mooi vinden, dan moeten jullie ervoor durven gaan. En de omgeving zal de naam wel 'gewoon' worden na verloop van tijd.
  • Persoonlijk hoor ik dit absoluut niet graag. Ik vind het ook niet echt een naam. Maar als het voor jullie dé naam is zou ik er gewoon voor gaan.
  • Ik ken al 5 jaar een Eppo en ik ben er nog steeds niet aan gewend, echt mijn ding niet!
  • Zelf zou ik het niet kiezen omdat wij een andere smaak qua namen hebben, maar ik vind het geen vreselijke of marginale naam. Ik vind niet dat je je kind er iets mee aandoet.
    Ik ken de naam zelf nog maar een dik jaar, voordien nooit gehoord. En ik vind wel dat hij went. Ik heb hetzelfde met vele andere namen zoals bv. Menno, maar evengoed met namen à la Rik voor een pasgeboren baby. Eens dat kindje er is en die heeft die naam, dan past dat bij dat kindje en word je dat toch snel gewoon smile.gif

Als het voor jullie dé naam is, doen! Er zullen altijd voor- en tegenstanders zijn bij elke naam.
  • Bedankt voor jullie reacties! Ik had gehoopt dat er toch één positief antwoord zou komen, maar helaas. Ik weet dat de enige vereiste is dat wij ons er goed bij voelen, maar het is toch niet heel bemoedigend om sommige reacties te lezen smile.gif Als jij net een leuk nieuw kleedje hebt gekocht, maar de eerste 10 mensen die je tegenkomt zeggen dat het niet mooi is en soms zelfs afschuwelijk is, dan ga je sowieso twijfelen.
  • Het hoeft heus geen Jan, Pieter of Karel te zijn... Maar Eppo vind ik net ietsje teveel van het "goede"

Verder veel succes met je zwangerschap en jullie kindje!
  • Jammer dat hier zoveel negatieve reacties op komen. Ik vind eppo een heel leuke naam. Ik wou dit ook graag voor onze zoon maar mijn man was helaas geen fan.
  • Friese naam?

Voor mij is hij te speciaal.
    Wij kennen een Imre, Jitse, Nolle, Jurre, Jibbe, Sytse.
    Allemaal namen, waarvan ik 1st dacht 'waar halen ze het' ondertussen is dat gewoon de naam van een kind.
  • Voor mij een absolute JA!
    Ook al komt hij blijkbaar niet veel voor, ik ken 2 Eppo's...
    Eentje een toffe tiener vroeger in mijn klas, de andere vorig jaar geboren als zoontje van mijn nicht. Dus zowel als baby als later heb ik de naam leren apprecieren en vind hem tof!
    Doen!
  • Alhoewel ik ieders mening waardeer, is het leuk om ook eens wat positieve reacties te lezen! Bedankt!
    @Neuzeke: Eppo is inderdaad een Friese naam.
    @J: Hoe hebben jullie je zoontje dan uiteindelijk genoemd als ik mag vragen?
  • Ik vind het geen mooie naam, maar smaken zijn zo persoonlijk. Zelfs de mensen in je omgeving die de naam niet meteen wauw vinden, zullen er vast wel aan wennen eens het de naam van je kindje is.
  • Ik vind m niet verkeerd.. zou er wel aan kunnen wennen !
    Misschien vind ik Eppe nét ietsje mooier, maar dat is natuurlijk puur smaak...
  • Ik hoor Eppe ook iets liever maar ook aan Eppo kan ik wennen en vind het zeker niet mis.
    In datzelfde genre denk ik ook nog aan Otte, Olle, Ebe, Iben, Otto, Diede, Joppe, Lonne,...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld