Eline of Ameline ( accent op e) dringend voor wknd van 16/12.

• Eline of Ameline ( accent op e) dringend voor wknd van 16/12.

Hallo iedereen , om 1 of andere reden krijg ik error melding bij het vorige bericht. Bedankt voor alle hulp alvast. Ik ben nog niet bevallen en heb het gevoel nog tijd te hebben tot het wknd van 16/12 dus graag nog eens horen waar jullie voorkeur naar uit gaat. Voor degene die mijn vorig bericht niet hebben kunnen volgen. Uitgerekend 12/12 normaal van een meisje. Man franstalig . Ik spreek nederlands.

Eline Vandeput = fakkel , schitteren. Komt van Helena mooiste vrouw vd wereld
    Voordeel vr ons. Klinkt zacht en lief. Is kort en kan dus moeilijker afgekort worden dr anderen.Is tijdloos.
    Nadeel: minder mooie schrijfwijze als Ameline ( accent op e). Iets populairder dan Ameline.

Ameline met accent op e. Vandeput = sterk en ambitieus
    Positief: zachte klanken, origineel, mooie schrijfwijze.
    Nadeel: uitspraak en schrijven langer en mensen kunnen gemakkelijk Amel zeggen afkortingen gebruiken, Al een Amelie in de dichte familie zonder accent ... lijkt erop.

Zo graag jullie mening.
    Ik laat nog iets weten wat het geworden is.
    Groetjes

• Als je de keuze hebt tussen twee namen die je even mooi vindt, waarvan eentje met en eentje zonder accent, dan zou ik altijd kiezen voor de naam zonder accent. Ik heb er zelf eentje in mijn naam en het is werkelijk de hel in een digitale samenleving als de onze. Computerprogramma's herkennen het niet, in mijn e-mailadres kan ik het niet gebruiken waardoor veel mensen die me mailen toch Chloe ipv Chloé schrijven, je moet het er telkens bij zeggen (zeker bij Améline, want dat kan je net zo goed zonder accent schrijven)... Kortom: veel gedoe voor niets, vind ik. Ik ben nu zwanger van mijn eerste kindje en hoewel er veel mooie, Franse namen zijn met een accent, staan er heel bewust enkel namen zonder op mijn lijstje.
  • Ja... het is niet simpel he. En welke namen heb jij gevonden in het frans ? Veel succes ook en bedankt voir jouw reactie.
    Welke naam kiezen de anderen uit ons lijstje?

Alvast bedankt voor jullie reactie .
  • Ik zou voor Améline gaan, maar da's zooo persoonlijk. Mijn nichtje wordt tweetalig opgevoed en heet Floriane.
  • Wat Chloé zegt, hoeveel computerprogramma's de é niet kennen ... je krijgt dan allerlei rare tekens te zien. Man en zoon hebben het accent op hun familienaam en laten het accent al standaard weg als ze hun naam moeten typen.
  • En als we accent weg laten
    Wat zouden jullie dan kiezen?
  • Misschien kan je de knoop doorhakken als je meisje geboren is. Als je dan de namen zegt zal er misschien eentje beter klinken als je haar ziet.

Wat afkorten van namen betreft ik zou daar geen rekening meehouden. Vooral franstaligen houden ervan om van voornamen iets anders te maken.

Zo zijn hier de vrienden: Pierre => Piet, Aurelie => Lili, Julie=> Jul, Ju, Gus

Dus ook in jouw geval kunnen ze Eline afkorten naar Line, Elli enz

Veel succes met de keuze, beiden zijn mooie namen.

Ohja en wat de accenten betreft, vergeet het, na een tijdje zal je die automatisch weglaten bij het schrijven of de mensen zullen het niet schrijven
  • Een naam is natuurlijk heel persoonlijk.
    ik vind Ameline ook het leukst omdat het anders is.
    tip: Emeline kan ook ( dan lijkt het minder op dat van je dichte familie)
    succes met de bevalling.
  • Ik vind het beiden mooie namen. Eline komt idd vaker voor.
    Aline vind ik ook wel heel mooi.
  • En wat is het geworden?
  • Hallo ik wil iedereen bedanken voor zijn reactie en hulp op dit forum tijdens onze zoektocht naar voornamen. Op 16/12 ben ik bevallen van een gezonde dochter Eline 😍 Ze kwam eruit en we wisten dat het een Eline was😉 . Heel veel positieve reacties gekregen wat betreft de naam ook. Eenvoudig zacht en tijdloos 😊. Het voelt goed.We zijn supertrots.

Alvast bedankt en aan ieder van jullie veel geluk toegewenst.

Groetjes
  • Proficiat!
  • Dikke proficiat!
  • Proficiat!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld