Ea

• Ea

Meisjesnaam Ea... oke of niet oke?
  • Ik vind em persoonlijk wat vreemd... Ik dacht dat er een typfout in de titel stond goofy.gif
    Als je het luidop zegt klinkt het wel leuk, maar in geschreven vorm lijkt het meer een afkorting vind ik. Misschien een iets andere schrijfwijze die hetzelfde klinkt? Altijd een zoektocht toch die namen smile.gif
  • Een neen voor mij, dat is onaf en ook gewoon geen naam... Eva, Enya, Ella, Ebba, Esra, Etta,....allemaal échte namen. Ea is bij mij maar gewoon twee letters naast mekaar geplakt. Sorry!
  • Ik zou niet weten hoe het uitgesproken zou worden. Eeja, èha, iii, AAA????
    Volgens mij gaat ze behoorlijk vloeken op zo'n naam.
    De zoektocht naar een naam is echt verschrikkelijk moeilijkr, zeker als je een naam wilt die niet iedereen heeft, maar voor mij is gemakkelijk te schrijven en uit te spreken echt het belangrijkste. Zo vinden we Martha wel een mooie naam maar vinden de h overbodig, maar Marta schrijven is dan weer moeilijk doen dus hebben we de naam maar geschrapt wink.gif.
  • Het lijkt niet enkel een afkorting, het is er gewoon ook eentje.
    Eigenlijk noem je je kind dus 'en andere' goofy.gif
  • Voor mij ook een nee...

Iets wat er van klank op lijkt en wel een echte naam is, Svea.. misschien is dit een optie voor jullie?
  • Waarom schrijf je dan niet bv Eya ?
    Ea zou ik niet doen !
  • Ik zou het persoonlijk ook niet doen, moet ook aan een afkorting denken...

Lea vind ik anders wel heel mooi en klink hetzelfde?
  • Not done... Enea vind ik beter, een bestaande naam
  • Ik vind het op zich geen lelijke naam, maar volg het stukje rond schrijfwijze wel een beetje..
    Al zou ik er mij misschien wel over kunnen zetten smile.gif
    Dat Lea en Enea dan hetzelfde is of klinkt vind ik dan persoonlijk weer niet..
    Is zoals hierboven geopperd Eya Of Eja(h) een optie ? Dan behoud je exact dezelfde klanken en uitspraak, maar lijkt het op papier iets meer op een naam...
  • Ik begrijp dat je een niet alledaagse naam zoekt, maar dit is niet eens een naam.

Ea is een afkorting, hetzij van en andere, hetzij van Electronic Arts een producent van videogames.
    Als je dan toch persé Ea wil lijkt de schrijfwijze Eya me meer aangewezen.
    Zoals hierboven aangegeven kan je ook opteren voor Svea, Lea of mss Thea, Zeah?
  • De dochter van God in de film 'Le tout nouveau testament' heet zo, misschien heb je hem daarvan? Ik was zelf net zwanger toen ik die film zag en die naam was me ook bijgebleven maar ik vrees dat veel mensen hem te raar zullen vinden.. als dat je niet boeit en je het is voor jullie dé naam, ga er dan voor 😉
  • Ik zou het ook niet doen persoonlijk... maar ik ken een Eya en vind dat een heel leuke naam. Ik zou daarvoor gaan.
  • Wat denk je van Ayla?
  • Ik vind het wel leuk klinken, maar zou het zeker wel als Eya schrijven. Ea doet me ook te veel denken aan ‘en andere’... (zeker bij bv. kind nr. 3 niet wat je wilt 😉)
  • Op mijn werk hebben we iemand die haar dochter Ea heeft genoemd. Alle 250 werknemers trokken rare gezichten toen ze de naam voor de eerste keer lazen. Eya vind ik dan een mooi compromis!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld