Dringend hulp bij voornaam voor dochter 12/12/2018

• ELINE OF AMELINE ( accent op de e)

Eline Vandeput of Améline Vandeput ? smile.gif

ELINE VANDEPUT ( fakkel, schitteren) Komt van Helena mooiste vrouw van de wereld.
    POSITIEF: korte uitspraak , kan minder makkelijk afgekort worden, Zachte klank .
    NEGATIEF: minder mooi geschreven dan Améline, misschien iets meer voorkomend dan Ameline.

AMELINE VANDEPUT ( accent op é) Sterk, ambitieus
    POSITIEF: zachte klank, mooi geschreven, minder voorkomend dan Eline
    NEGATIEF: kunnen ze makkelijk afkorten AMEL , langere naam , lijkt op AMELIE en zit al in de dichte familie,

• Persoonlijk vind ik Elina zachter klinken dan Eline, en ook mooier. Ik zou dus voor die naam gaan, maar blijkbaar hebben jullie deze geschrapt smile.gif
    Améline vind ik specialer dan Eline, dus van de 2 overblijvende namen zou ik die nemen.
  • Eline : gewone naam, niets waaaw aan voor mij.
    Voorkomendheid valt te verwaarlozen volgen mij dus daar zou ik niet naar kijken.

Améline : net dat tikkeltje meer
    Afkorting kan maar zal eerder line zijn (lien) dan dat ze er Amel gaan van maken.
    Voor mij persoonlijk een totaal andere stijl dan Amélie.
  • Ok bedankt 😊 nog steeds niet bevallen. Heb nog even tijd😊
    Wat denken de anderen?
  • Persoonlijk vind ik Eline vrij saai. Elina vind ik toffer, maar zelf zou ik dan nog eerder voor Elena gaan omdat het veel zachter klinkt.

Uit de 2 namen die je voorstelde gaat mijn voorkeur naar Améline. Allicht zal ze mensen moeten corrigeren, Amélie komt nu eenmaal meer voor. Voor afkortingen zou ik niet bang zijn, kan mij niet zo goed voorstellen dat iemand Amel zou zeggen als het origineel maar 1 lettergreep langer is.

Succes met de laatste dagen, de bevalling en de naamkeuze.
  • Dringend hulp bij voornaam voor dochter 12/12/2018

Ik wil iedereen hier bedanken voor zijn reactie en hulp tijdens het zoeken van onze favoriete voornaam.
    Ondertussen ben ik op 16/12/2018 bevallen van een gezonde dochter Eline 😉 . Ze kwam eruit en we wisten dat het een Eline was 😊. Al veel positieve reacties ontvangen wat betreft de naam. Ze woog 3kg 330 en 49,5 cm. We zijn supertrots.

Alvast bedankt en ook alle geluk aan jullie allen toegewenst.
    Groetjes

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld