broertje voor Pol

• Wat denken jullie van de naam Thieu?
  • Een paar weken lang hebben we de baby 'Luuk' genoemd. "Ons Luukje", "maar Luukske toch", "Amai, Luuk, je stampt nogal", "Pol, waar is Luukje?" Maar gisteren zei mijn man dat hij toch nog altijd niet helemaal overtuigd is. Net nadat we aan mijn ouders nog gezegd hadden dat we toch 95% zeker waren nu bigsmile.gif

We zijn dus opnieuw gaan denken. Van ons originele lijstje hebben we veel geschrapt en blijven enkel nog deze over:

Luuk (want is ook niet helemaal afgeschreven)
    Rik
    Staf

We zijn ook nog eens op zoek gegaan naar alternatieven. Niet direct namen waar we vanaf het eerste moment van overtuigd zijn, maar waarvan we het wel kunnen worden. Wat denken jullie? Thanks om mee te denken!

Henri
    Leo
    Odile (of Odiel?)
    Cyriel (maar is dat ook in het verkleind leuk? Is dat dan Cyrieltje? Of Cyrieleke?)
    René

We hebben nog wel eventjes te gaan, maar zouden toch stilaan aan het geboortekaartje en de suikerbonen willen denken. Als ik -tijdens het typen nu- erover nadenk, dan vind ik zelf Staf, Rik, Leo of René het meest aan onze criteria voldoen.

Groetjes*Mamsie* @ 9/07/18

Zo spijtig dat de twijfel weer is toe geslaan. Luuk is zeker geen misse naam. Ik zou het zelf niet meteen kiezen. Maar het past heel goed in de stijl die jullie blijkbaar het mooiste vinden. En bij Pol is Luuk wel een mooie combinatie.
    Waarom de twijfel bij manlief?
    En twijfel je zelf ook?

Van de andere mogelijkheden die je zelf voorstelt, vind ik Leo de tofste naam.
    Pol is heel uniek. Staf vind in dan weer te mainstream in combinatie. Idem voor Rik.
    René vind ik dan weer net een andere stijl. En tegenwoordig ook mooier voor een meisje. Dus mijn voorkeur gaat uit naar Leo.

Veel succes met je zoektocht!
  • Een collega is bevallen van een Theo, vind ik er ook niet mis bij smile.gif
  • Ik moet ineens denken aan een nichtje van me!
    Zij hebben een zoontje Polle en daar is Joep bijgekomen … wel grappig…
  • Uiteindelijke keuze

Wel vrolijk: ) al zou ik dat zelf niet snel kiezen. Vlaanderen of Nederland?

Hier is het uiteindelijk Staf geworden. Met dank aan de reacties hier en het herinneren aan het steeds weer terugkomen van die naam in het lijstje. Toppie!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld