broertje voor Pol

• Misschien is Sten een optie?
  • Pol en Jos (Joske is ook schattig!)
    Pol en Tieu (Tjeu)
    Pol en Twan
    Pol en Flor
    Pol en Wies
    Pol en Dré
    Pol en Gène
    Pol en Door
    Pol en Nest

Je eerste suggesties vind ik persoonlijk nog steeds het mooiste. (met voorkeur voor Staf)
  • Fijn dat jullie nog steeds meedenken!

Eerlijk gezegd zie ik mezelf ook niet meteen met een zoon die Leo heet. Het is een naam waaraan ik kan wennen, maar niet echt voluit voor kan gaan.

Bij Henri heb ik schrik dat ze het op z'n Frans zullen lezen en dat wil ik niet.

Sten valt wel onder vele criteria, maar is precies iets te 'modern' tov Pol.

Lode is leuk, maar komt in de vriendenkring al voor...

De andere suggesties zijn ook wel leuk en voldoen veelal ook aan onze wensen, maar zijn toch niet 'wauw'.

Bij Staf heb ik het idee dat er al heel wat Stafkes rondlopen. Dat dat een 'hype' geweest is die al passé is. Maaar, past wel heel goed bij Pol. Ik kwam net een vrouw tegen in de winkel met een tweeling: Staf en Nand. Dan vond ik het plots precies wél weer erg leuk.

Rik vind ik perfect bij Pol passen, maar misschien ook niet bijzonder genoeg.

Het gevoel dat er geen 4 kindjes met dezelfde naam in de klas zullen zitten hebben we niet bij Luuk, maar als het 'Luk' wordt uitgesproken vinden we het niet meer mooi en de lange klank past misschien minder bij Pol.

Waarschijnlijk moeten we ons erbij neerleggen dat we geen naam meer zullen vinden waarvan we zo overtuigd waren als bij Pol?
  • Nand vind ik dan mooier en minder vaak voorkomend dan Staf. Past ook beter bij Pol. Maar die kon niet wegens al in gebruik in de familie-/vriendenkring zeker?
    Stan is ook nog een optie als je Sten te modern vindt en Staf ook mooi vindt, maar die naam komt dan weer veel meer voor natuurlijk.
    Sten is trouwens al een hele oude naam, maar ik begrijp wel dat hij moderner overkomt dan Pol.
  • Mss Tuur
  • Waarom gaan jullie niet voor Gus? Ik vind Pol en Gus geweldig samen!

Andere suggesties:
    Art
    Axl
    Bas
    Ben
    Bob
    Cai
    Duc
    Fer
    Gie
    Jim
    Jop
    Kit
    Lou
    Mik
    Nik
    Puk
    Raf
    Rob
    Sil
    Tyl
    Vin
    Zef
  • Ik ben fan van Henri maar als je het zo schrijft zou ik het inderdaad AUNRI uitspreken, op z'n frans dus.. Als je Henry schrijft zeg je ook sneller Hen - ri
    Ik begrijp wel dat je misschien geen -y wil op het einde van de naam..

De namen die bij mij opkomen bij Pol, zonder met eerdere reacties rekening te houden zijn de volgende:

Pol & Gust
    Pol & Wietse
    Pol & Dries
    Pol & Jef
    Pol & Gijs
    Pol & Lou
    Pol & Briek
    Pol & Gaston
    Pol & Korneel
  • Pol en Bob hoe leuk is dat !!!
  • Eindelijk kan ik reageren. Ik geraak al 2 dagen niet op dit topic...

De afgelopen twee dagen hebben we de baby Staf genoemd, maar ik kan er maar niet aan wennen. Mijn man vindt het wel heel leuk, maar vindt het jammer dat bij mij het enthousiasme ontbreekt voor de naam. Hetzelfde heb ik met Luuk. Dat vind ik leuk, maar niet als mijn man het niet (bijna) net zo leuk vind als ik.

Pol & Gus... Misschien moeten we dat inderdaad toch opnieuw overwegen! We proberen de naam in elk geval nu weer eens enkele dagen uit.

Goeie opmerking van Henri / Henry qua uitspraak. Zo had ik er nog niet over nagedacht. Al moet ik zeggen dat ik net de schrijfwijze 'Henri' mooi vind.

Nand kwam in onze vrienden- en kennissenkring nog niet voor, maar iets kan me toch niet overtuigen van de naam. Ook voor Bob ben ik precies toch niet zo te vinden.

Toch interessant zo'n bedenkingen van anderen. smile.gif

• Als broertje Pol heet gaan de mensen volgens mij wel door hebben hoe ze Henri moeten uitspreken hoor 😄😃.

Als je fe klik niet hebt met bepaalde namen dan zou ik die al gewoon schrappen.
    Uw lijst blijft anders lang e 😄😃

• Hihi, ja, maar er moet nog iets overschieten ook natuurlijk bigsmile.gif
  • Akkoord maar mss moet je gewoon verder zoeken e 😄😃.
    DE naam komt wel hoor.
    Schrap alle namen die je nu hebt en start opnieuw.
    Als je toch met 1 naam of 2 of 3 in uw hoofd blijft zitten dan kan je verder e.
    Ik heb niet de indruk dat jij nu echt waaaw hebt bij 1 van de namen.

Noud
    Fons
    Omer
    Jos
    Theo
    Raf

Aangepast door Neuzeke op 13/07/2018 13:30
  • Stan, Jan
  • Eens iets helemaal anders:
    Pol en Dré (ons Dreeke)
    Pol en Basiel
    Pol en Vital
  • Ik blijf Rik erg leuk vinden bij Pol.
    Alternatieven : Willem, Servaas, Tijs, Cas, Wim, Josse, Oscar
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld