Baptiste

• Baptiste

Hallo,
    We twijfelen momenteel over een jongensnaam. Momenteel overwegen we Baptiste en Lucien. Wat vinden jullie mooi? Zijn deze namen pestgevoelig volgens jullie? Bedankt voor jullie input!
    Hendrik
  • Dit zijn zeker geen stoere namen, nee. Bij de naam Lucien stel ik me een vijftiger voor smile.gif maar dat kan ook aan mij liggen.
  • Lucien is niet zo mijn ding maar van Baptist ben ik wel fan, stond hier ook op het lijstje en ook voor nr 2 blijft het een kanshebber.
    Ik zie er dan weer wel een stoer en guitig mannetje bij. Bij Lucien trouwens ook maar dat is me te Frans.
    En elk erg onzeker kind is pestgevoelig met eender welke naam, net zozeer als een zelfzeker kind met de meest belachelijke naam er dan weer niet gevoelig voor is. (Kort door de bocht maar je snapt vast wat ik bedoel)
  • Ik ken een Baptist die 1.5 is en een Lucien die 3 is. Ook Siska Schoeters en Tomas De Soete hun zoon heet Lucien. Het komt dus wel voor hoor, ik zie er geen problemen in!
  • Ik sluit me daarbij aan. Deze namen zijn niet speciaal pestgevoelig, maar helemaal uitsluiten kan je dat bij geen enkele naam.
  • Helemaal geen pest-gevoeligheid in jullie namen...!
    Het is niet mijn stijl, maar er is niets mis mee...

Volg jullie gevoel...

Veel succes
  • Qua pestgevoeligheid vallen deze namen nogal mee. Maar mooi vind ik ze niet. Vooral Baptiste niet. Ik moet dan denken aan Jean-Baptiste Grenouille, hoofdpersonage in Het parfum van Süskind.
  • Ik vind Baptiste absoluut geen naam. Voor mij is dat een geloof en zou hetzelfde zijn om mijn kind Jezus te noemen. Hoe dat zit kwa pestgevoeligheid heb ik geen idee van. Lucien zou dan een betere keuze zijn in mijn ogen.
  • Lucien vind ik vele beter dan baptiste. Maar das persoonlijke mening
  • Nederlanders zeggen waarschijnlijk ook echt de "p" maar dat is mis. Het klinkt als " Batist", dus helemaal niet als een geloof.

Ik vind ze allebei ok, niet echt mijn smaak, maar dat maakt niet uit. Ik vind zelf Lucien een beetje toffer, Baptiste is voor mij voorbestemd om hockey te gaan spelen:)
  • Lynn, je dochters hebben in mijn ogen nogal marginale namen. Bah seg. Maar ik zie dat je eindelijk een zoon verwacht, kan je eindelijk je dochters dumpen!
  • Ohja leen jij leeft ook nog. Doe jezelf een plezier als dit forum sterft jij ook mee gaat.
  • Amai mensen, wees eens vriendelijk voor elkaar. Een forum voor mama's, hopelijk voeden jullie je kinderen beter op dan hoe jullie zich hier gedragen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld