Annalou of Marielou - rekening houden met zus?

• Beste dames,

Wij verwachten onze tweede dochter begin mei. Momenteel denken we er sterk over om ons meisje Annalou te noemen MAAR ik zit met het volgende "probleem":

Ik weet dat mijn schoonzus haar favoriete meisjesnaam al jaren Anna is, ze heeft al twee zoontjes en zal waarschijnlijk nog gaan voor een derde, die dan als het een meisje is Anna zal noemen.

Zouden jullie hiermee rekening houden? Het haar op voorhand eens vragen of ze er iets op tegen heeft? Ik vrees dat ze het niet leuk zal vinden, maar het misschien niet zal durven zeggen (zo zou ik zijn denk ik).Ik weet zelf niet goed of ik het zelf erg zou vinden als er in de familie dan een Annalou en een Anna zouden zijn, ik vind het wel een beetje stom denk ik, er is redelijk veel contact met de neefjes en nichtjes... Ook zou ik het een beetje jammer vinden om onze naam al op voorhand te verklappen - maar da's een detail natuurlijk.

Ik hoor ook Marielou graag en dan stelt het probleem zich natuurlijk niet.

Dus even deze dubbele vraag:
    Wat horen jullie het liefst: Annalou of Marielou?
    Wat zouden jullie doen ivm de schoonzus-naam?

Graag jullie meningen en advies!

Dank U!

Groetjes wave.gif
  • Ik zou gaan voor Marielou, niet alleen omdat ik hem mooier vind dan Annalou maar vooral ook omdat je weet dat je zus heel graag de naam Anna zou gebruiken mocht het zover komen. Denk dat ik me toch wel schuldig zou voelen als ik dan Annalou zou nemen. En anders mss toch heel voorzichtig proberen om te peilen bij je zus hoe ze nu tegenover de naam Anna staat, mss dat ze inmiddels een andere naam geweldig vindt? In dat geval gewoon je hart volgen en Annalou nemen.

Succes met de keuze! hug.gif

wave.gif
  • Ik vind Annalou mooier. Maar weet wel niet of ik het zou nemen indien je schoonzus Anna mooi vindt. Misschien zou ik toch wel even bij haar peilen of zij die naam nog steeds mooi vindt. Indien zij dit niet erg vindt, zou ik Annalou nemen.
    Wat ik ook wel mooi vind voor een meisje is gewoon Lou!
  • Persoonlijk zou ik, als het dé naam is hem niet veranderen. Als je natuurlijk nog een andere naam hebt en er springt geen bovenuit, zou ik voor de andere gaan.
    Persoonlijk vind ik deze mooie alternatieven voor Annalou:
    Annelou
    Marlou
    Milou
    Cilou
    Emmalou
    Yanou
  • Ik zou het ook even navragen bij je schoonzus en als zij nog steeds voor Anna gaat zou ik het speciaal voor haar niet doen! en idd ik vind annelou zeker even mooi en lijkt stukken minder op mekaar
  • Ik vind Marielou mooier en zou ook niet Annalou nemen als voor je zus Anna de naam is.
  • Hoi,

Ik vind het beide mooie namen, dus ik zou niet echt kunnen kiezen.
    Ik zou het ook eens navragen bij je zus, misschien hebben zij ondertussen al een andere naam in gedachte.
    Daarom hoef jij jouw niet prijs te geven, maar pols gewoon eens.

Groetjes Kaatje
  • Hoi,

Ik zo het zeker navragen bij je zus. Hier zijn er ook iemand die wist welke meisjesnaam wij hadden en zelf een variant op die naam gekozen hadden. Schandalig vond ik dat op dat moment.
    Ik vind marielou ook mooier.

groetjes!
  • Hallo,

ik ben dan weer van mening dat je het er wel met je zus over kan hebben, zodat je niet schrikt als het kindje er is, maar ik zou mijn keuze er niet van laten afhangen.
    Moest ze al zwanger zijn en een meisje verwachten is het heel wat anders. Maar ze is niet zwanger en je weet dan nog niet eens of ze ooit een dochter zal hebben.

Ik heb in het begin van mijn zwangerschap van mijn zus ook te horen gekregen welke namen zij wil voor haar kindje. Fijn, en wat als ik nu net die naam in gedachten had? Op dat moment ben ik al zwanger en zij niet... Zo kan je wel een heel aantal namen gaan hypotekeren die niemand mag nemen, want ahja, je hebt het al eens gezegd dat jij die mooi vindt.

Ik zou het er zeker met haar over hebben, maar als Annalou voor jullie de naam is, zou ik het niet laten alleen maar omdat zij in de toekomst misschien ooit als het haar allemaal mee zit ooit een dochter gaat hebben die ze Anna gaat noemen ...
  • Al super hartelijk bedankt voor de reacties! Ik meen te kunnen afleiden dat de meeste toch zouden polsen en Annalou niet zouden nemen als bij hen Anna nog steeds op 1 staat.

Qua voorkeur is het nogal 50-50 zo op het eerste zicht!

Nog meer reacties/adviezen zijn zeker welkom!

Ik zit er echt wel mee...

hug.gif
  • Annalou vind ik mooier!

Als Annalou voor jullie de naam is zou ik er denk wel gewoon voor gaan. Het is niet precies de naam die je zus in gedachte had en het moet nog maar zo uit komen dat zij een meisje krijgt. Als dat niet gebeurt zou die mooie naam door niemand gebruikt worden. Ik denk wel dat ik het er met mijn zus over zou hebben, anders zou ik er zelf de hele tijd mee in mijn hoofd zitten.
  • Vervelende situatie...

Ik volg ook wel een beetje 'ik'. Er zijn mensen die op voorhand zeggen wat hun favoriete namen zijn, maar ik vind niet dat zei op deze manier meer recht hebben op deze namen. Ik zou het ook gewoon tegen haar zeggen. Zeg dat je het heel vervelend vindt, maar dat jullie naam erg lijkt op Anna. Als dit echt jullie topnaam is, mag zei dat jullie toch niet verbieden? Dat is wel heel sneu voor haar, maar zo gaat dat toch een beetje met namen? Ik zou er misschien wel bijzeggen dat je het dan ook niet erg vindt als zij haar dochter achteraf toch Anna zou noemen.

Persoonlijk vind ik Marilou dan wel mooier. Dat was mijn topnaam, maar is van het lijstje verdwenen omwille van vriend...snif.
  • Toch eens overlopen en vooraf aankondigen maar Annalou als topnaam voor jou zou ik dan ook geven.
    Gewoon Lou is ook bangelijk en super smile.gif misschien een mogelijk alternatief?
    (voor mij geen winner tussen jou twee topnamen. Als ze voor jou beiden even hoog genoteerd staan én je zit ermee waarom dan niet meteen Marilou kiezen?)
    Veel succes ermee!
  • Hi,

Super al dat leuke advies! Misschien toch nog even toevoegen dat voor mij Annalou en Marielou ongeveer gelijk zijn, mijn man heeft wel een duidelijkere voorkeur voor Annalou.

Ik denk dat ik haar deze week eens zal bellen en gewoon es vragen of Anna nog steeds hun naam is, zo ja dan denk ik dat we voor Marielou zouden gaan (als mijn man overtuigd is tenminste...)

Nog extra advies en meningen, lees ik graag!

Bedankt dames!
  • Ik zou de naam niet op voorhand zeggen.
    Je krijgt meestal comments daarop.
    En ik zou toch voor Annalou gaan.
    Misschien is hun derde kindje een jongen en dan heb je een naam opgegeven dat jullie beiden zeer mooi vonden.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld