2 meisjesnamen

• 2 meisjesnamen

We hebben twee namen die we mooi vinden..
    Hanne en Fien.
    Welke zouden jullie kiezen?

Alvast Merci voor de tips!
  • Hanne
  • Hier een stem voor Fien
  • Hanne. Stond voor onze dochter ook in de top3. Toen niet gekozen omdat dezelfde periode was van de nieuwe k3. En ik wou geen link daarmee πŸ˜‰
  • Hanne! Ik vind Fien echt een naam voor kinderen en zou als volwassene niet graag zo heten.
  • @ Eefje: Daarin kan ik je geen ongelijk geven..
    Hanne past zowel voor jong als oud..
  • Moeilijk. Wij hebben een Josefien en zeggen nu vaak Fien als koosnaampje. Met Hanne doe je ook niks verkeerd
  • Nog iemand??
    Intussen 34 weken.. De tijd dringt πŸ˜…
  • Ik vind dat je met beide namen ook niets verkeerd doet! Je kan niet verkeerd kiezen! Ikzelf ben nogal een reiziger en wil dus een naam die overal uitspreekbaar is, dan is Hanna(h) een goede optie!
  • Tussen Hanne en Fien kies is voor Fien! Hanne vind ik wat pit missen...
    Maak er Hannah van en ik ben helemaal fan! wink.gif
  • Hanna(h) is idd ook niet mis. En internationaal..
    Had altijd zoiets van.. Goh, een mooie Nederlandse naam..
    Maar ver geraak je er idd niet mee πŸ˜…
  • Fien.
  • Hier een stem voor Hanne en zelfs eerder op -a om het internationaler te maken.
  • Dat internationale was maar om een bedenking te geven, er zijn heel veel mooie (Vlaamse) namen die moeilijk internationaal zijn (denk aan Warre, Seppe, Tuur, Anouk, Lore....). Was maar een suggestie omtrent de naam Hanne/Hannah en dat komt door mijn eigen ervaring, ik woonde aan de andere kant van de wereld en ik was toch immens blij dat mijn naam internationaal was. Of ik daardoor zelf specifiek op zoek zou gaan naar een internationale naam, misschien niet persee, maar vind het toch iets om over na te denken. (En dan bedoel ik geen namen a la Jeffrey, Dylan, Jessy... maar namen die gangbaar zijn in het engels zoals Hannah, Nathan, Lucas... )
    Maw als je twijfelt tussen 2 namen, kan de internationale klank van een van beide misschien mee bepalend zijn smile.gif

• Ik stem voor Hanne,
    maar vind fien zeker niet lelijk! Dus doe vooral waar je zin in hebt. En laat je weten wat het is geworden?
  • @ Veevie: Je hebt inderdaad gelijk! Ik heet zelf Els en in de tijd dat ik even in Frankrijk heb gewerkt, vond ik het heel vervelend dat mensen mijn naam niet konden uitspreken.. Ik zei dan altijd van.. Het is Els als in β€˜Someone else...’
    Maar mijn man neigt iets meer naar Hanne ipv Hannah. Hanna vindt hij ook mooi maar ik vindt dat precies niet af zonder de h achteraan als ik het geschreven zie staan.. De uitspraak blijft nochtans volledig dezelfde. Fien vind ik dan even mooi als Hanne maar mijn man vindt Hanne verfijnder..
    Ik laat zoiezo weten wat het geworden is!!
    Bedankt voor jullie reacties! 😘
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld